måndag 12 januari 2009

Tjatvarning

Jag är trött idag, känns tjatigt och trist att beskriva hur trött jag är i mina blogginlägg när jag önskade att jag kunde skriva om roligare saker. Efter samtal till psyk där jag papegojarabblande mitt ärende för tusenmillijonte gången och fick besked om att det inte hänt något så höll jag på att få ett nervsammanbrott. Om inte mitt sjukintyg kommer nu så får jag inte några pengar, det måste in till Fk nu och jag måste ha nya recept.

Jag mailade till Patientnämnden och politikerna i Region Skåne om mitt problem och bad dem förklara hur psykvården kan fungera så uselt, och hur de har planerat i fortsättningen. Ska bli spännande att se vad de svarar.
Jag brukar vara noga med hur jag formulerar mig när jag skriver såna mail, idag struntade jag i det och bara skrev för livet. För det är ju livet det gäller i slutändan, mitt liv.

Telefonerna har slutat fungera efter krångel med Telia, och min man och jag är osams.
Det är så att säga en gå och hänga sig dag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli spännande att se vad dom svarar *vill också veta* Såna grådaskiga dagar är jobbiga, rent av hemska. Men tur är väl att man kan gå och lägga sig på kvällen och somna och förhoppningsvis vakna till en bättre dag. Lika spännande att gå och lägga säga varje kväll tycker jag för att se hur man mår dagen efter :)
Hoppas du mår bra snart igen.
Kram

Annela sa...

Usch, jag vet precis hur du känner dig. Trött, trött, intill döden trött och man vill inte att någon frågar hur man mår för man är så less på sina svar. Men man måste ju säga som det är. och då är det lätt att bli osams med mannen för man orkar inte vara snäll och vänlig och förstående när man är trött och ledsen. Inte blir det bättre för att man ska slåss för sina rättigheter - då behöver man vara frisk och det är man ju inte.
Jag tänker på dig och hoppas att det löser sig snart.
Kram

S sa...

Vissa dagar borde bara skjutas. Hoppas det ljusnar.
Kram!

Gullan sa...

Lika bra att allt elände samlar sig på samma dag iaf. Du säger att din blogg känns tjatig, men HALLÅ, hur är inte MIN då.....ett evigt gnällande å ältande om samma saker!! Bloggen är ju ett sätt att få ur sig och att bearbeta, så då får det ju bli som det blir :)

Hoppas den här tisdagen har varit bättre!

Kramar!!