onsdag 7 januari 2009

Härligt idag

Nu är det härligt att det är en helt vanlig onsdag, att gå upp och dricka kaffe och hämta tidningarna. Att posten kommer är ju en av dagens höjdpunkter.
Jag ska ta tag i saker här hemma nu och göra mig redo för arbetsträningen som börjar om ungefär elva dagar. Då ska jag ha börjat göra följande

Tagit hand om papper, kvitton och tidningar som dräller omkring
Skött om mina blommor
Börjat promenera dagligen
Handlat hem sund mat och börjat äta den
Handlat i hälsokosten för att ladda upp med energi
Bokat frisörbesök
Boka fika med vänner och släktingar
Bli modig i umgänge med människor
Försöka gå någon meditationskurs

Egentligen är detta mest praktiska grundläggande saker och det är massor av mer saker som jag ska göra, dock brukar jag låta bli att skriva för långa listor, det är snällare mot sig själv att göra kortare listor som är realistiska att beta av.
Jag är god man så jag har även årsredovisningar att göra där.

Nu sätter jag igång.

2 kommentarer:

Gisan sa...

Det låter som mycket på 11 veckor. Jag önskar dig all lycka till! Kramar...

Bloggullet sa...

Mina listor blir ofta för optimistiska och långa.
Kramar