måndag 19 januari 2009

När hemmet känns rörigt och stökigt

Idag fick jag en släng av ångest för det känns rörigt överallt hemma. När jag kör igång som nu med arbetsträningen så vill jag göra allting som behövs göras hux flux. Sortera, städa, plocka undan och det tar ju aldrig slut för när man slutat i ena ändan så är det bara att börja om i nästa.
Egentligen är här inte rörigt för vi städar en gång i veckan och jag plockar hela tiden undan saker, dock blir jag sällan nöjd och känner sällan att nu är här fint.

Hela tiden funderar jag på bra förvaringsmöjligheter och hur man ska kunna ordna det så det blir enklare att hålla ordning.
Det är ett projekt som har pågått i årtal, jag har släpat hem massor av förvaringslådor, korgar osv. från IKEA och ändå känns det rörigt. Jag är inte så duktig på heminredning, kör på i min stil och struntar i trender.

Ändå har jag lust att ringa Roomservice, Äntligen hemma eller Nytt läge och desperat be dem komma hit för jag blir galen, jag vill ha ordning nu. Jag är i behov av en rejäl organisering hemma. Ordning och reda, var sak på sin plats.

Undrar hur ni andra har det med förvaring och rörighet där hemma.

9 kommentarer:

Annela sa...

Det där känner jag igen alltför väl. Det borde finnas en mall för hur man får det ordnat Bara knäppa med fingrarna och så var det bra.
Jag har märkt att jag har fått allt lättare att blunda för "röra" Jag gör annat som känns viktigare - stickar t.ex.

CharmKatti sa...

Hej, vilken fin blogg. Kikar in lite nyfiket. Känner precis igen mig vad det gäller ordning. Har en 5 och 1½ åring hemma som älskar att dra fram och inte ställa tillbaka. Den genen har dom från min man...
Så det är ett evigt plockande. Jag blir sällan nöjd. Det vore så skönt för själen, hjärnan, hjärtat, ögonen om det var lite tomt runt om mig....
Tack för titten!

S sa...

Oj ja, tänk att få allt omgjort med ett trollspö... Vi har det rätt stökigt hemma. Städar visserligen, men mycket saker överallt, framför allt massor av papper och böcker. Mannen har kontor hemma också med en hel del elektronikpryttlar, han har en datafirma vid sidan av sitt vanliga jobb. Jag har givit upp alla försöken att heminreda.
Kram!

Christina sa...

Jag hatar röra men i garderoben blir det rörigt ibland då man handlar nytt och inte sorterar bort det gamla.

Älskar att inreda hemmet..............
Ha det gott idag
Kram

Anonym sa...

Känner igen det där med att blir det färdigt i ena ändan är det dags att börja i första ändan igen. Mitt problem är att ryggen alltid börjar strejka när jag kommit halvvägs och sen är det stopp. Sen krävs det minst en återhämtningsdag innan jag kan fortsätta. Så det är sällan riktigt fint hemma hos mig, tyvärr. Min önskan är att jag hade råd att skaffa städhjälp en gång i veckan. Då kunde jag plocka undan och städhjälpen göra llt det tunga. Men det räcker inte pengarna till när man är sjukskriven...Kram

Unknown sa...

Jadu vännen,du är inte ensam om att känna det så ibland.Känns precis så för mig också..jag har en massa grejor somm jag behöver bra förvaring till.=)

Har köpt en massa burkar och lådor av olika slag att förvara mina grejor i.På Jysk så fann jag en fina flätade lådor med lock och snygga knappar på,hittade även snen snygg liten korg där.=)

Har även flera picnickkorgar där jag förvarar alla mina tidningar i,där ryms en hel del tidningar..dom är väldigt bra!

Är både pedant och bohemiker samtidigt,
vill ha ordning med samtidit så kan jag strö grejor omkring om jag håller på med flera saker samtigt.=)

Kram Maria

Unknown sa...

Glömde skriva..jag har ju dickbråck i både nacke och ländrygg så jag orkar inte med tyngre städning,så jag skulle behöva städhjälp men får hälp av en vän för tillfället att städa.Klarar av lättare saker som att diska och dammtorka mm.Känner igen det där med att det kan kännas rörigt ibland.=)

Kramkram

Anonym sa...

Ja men så där blir det.. rörigt emellanåt.. visst har jag någorlunda ordning på mina grejer här, men ändå blir det lite si och så mellan varven av rensning.. Just nu våndas jag inför mina garderober här som verkligen behöver sig en puts upp.. men att ta tag i det där.. suck..
Sladdar ligger lite strött här på datorbordet, då jag har en hel del till kameror och annat här.. hopplöst att få ordning på det.. Så alla sladdar under bordet till de alla maskinerna som tillhör datorn.. dubbelsuck:-)
Ja att rensa upp i röran behövs verkligen.. men så tråkigt det är.
Ha de gott o lev väl.. det kommer en morgondag.
Kram på dig i din arbetsträning:-)

Bloggullet sa...

Till er allihop.
Tack för era kommentarer, då har vi det ungefär likadant allihop, eller känner likadant. Jag är nog också både pedant och bohem så det blir lite bökigt att få det som man vill. Jag gillar att ha saker omkring mig så det känns ombonat, samtidigt som jag vill ha ordning och reda.
Kramar