lördag 31 januari 2009

Tandvärk

Nu har jag haft tandvärk några dagar, oftast brukar det vara en tand, nu är det tre- fyra tänder som värker så jag blir galen. Jag har väntat för jag har inte råd att gå till tandläkaren, och sen gillar jag det inte heller.

De korta sekunder och minuter som tänderna inte värker känns himmelska. Så jag har lärt mig av detta att egentligen har man det extremt bra annars när man inte har värk. Personer med daglig värk lider nog mer än vi kan föreställa oss, att bara slippa ha ont är nästan det enda man önskar till slut, ens högsta önskan.

Nästa veckan blir det till att gå till smeden eller tandläkaren,har jag dåligt med pengar så får jag göra som Lina i Emil i Lönneberga.

3 kommentarer:

Gullan sa...

Nog är det konstig att det 2009 fortfarande inte anses att tänderna tillhör kroppen (får man ju iaf anta eftersom det inte är subventionerat som alla annan sjukvård), TROTS att man idag vet att sjukdomar i tänderna tex kan orsaka hjärtsjukdomar!!!
FAN va jag blir förbannad när jag tänker på det, GAAAAAAHHHH!!!!!

Krya på dig....fast det går ju inte heller att säga, för har man hål så har man ju och dom går ju inte bort av sig själv :(

Kram!

Bloggullet sa...

Tack, jag hoppas på ett under.;0)
Kramar

Anonym sa...

Ussh det finns ingen värre smärta än tandvärk! :O