torsdag 29 januari 2009

Personlighetstest utfört

Jag fick tipset hos Annela och gjorde testet, jag kan säga att det stämmer så där. Jag är ganska pratsam ibland och glad, och jag är inte konflikträdd när det gäller. Om mina nära hade hört att jag var konflikträdd hade de skrattat. Sen har jag även utbildad mig till ett av karriärerna som står som förslag, gissa om ni har lust.

personlighetstyp:

Tystlåtna, allvarliga, känsliga och vänliga. Konflikträdda. Undviker situtationer som kan leda till motsättningar. Lojala och trofasta. Extremt välutvecklade sinnen. Estetiskt lagda. Uppskattar konst och skönhet. Ointresserade av ledarskap och makt. Flexibla och mottagliga för andras argument. Tenderar att besitta originalitet och kreativitet. Lever för stunden.


Karriärer som skulle kunna passa:

Artister, musiker, kompositörer, designers, förskole- och dagispersonal, socialarbetare, personalvetare, lärare, veterinärer, skogvaktare, naturforskare, ekonomibiträden, snickare, kuratorer, sekreterare, tandtekniker, serveringspersonal, kockar, sjuksköterskor, mekaniker, fysiologer.

Gör testet

5 kommentarer:

Annela sa...

Det var inte lätt att gissa - lång utbildning...kanske socialarbetare...eller veterinär...nej, jag kan inte...berätta

Bloggullet sa...

Du gissade rätt, det första.;0)
Jag har inte berättat det här på bloggen förut för jag kände att det var oväsentligt.
Kramar

Anonym sa...

Det testet ska jag prova...

Jodu, Boije gillar jag. Har inte läst henne så mycket som jag ösnkat dock. Det finns en fenomenal hemsida med mycket av det hon skrivit...googla på henne så ska du se!

Ha en skön dag
Kram

Bloggullet sa...

Till sexbarnsmamman.
Jag ska googla på henne, tack för tipset.
Kramar

Gullan sa...

Jag fick:

Din personlighetstyp:
Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, studievägledare, journalister, religionslärare.

Tja, stämmer faktiskt ganska bra haha. Har varit både fritidspolitiker, jobbat på dagis och har en högskoleexamen i religionsvetenskap (jag är som vanligt kärringen tvärsemot, så jag har alltså gjort min C-uppsats med VG men har 15 andra restpoäng som jag inte tagit för att få min fil.kand).
Sen är jag utbildad frisör oxå.....som jag vet att du älskar att gå till ;)

Fast tystlåten vet i fan förstås hahaha, när jag sover då möjligtvis.....en kille fråga mig en gång om jag inte fick lov att prata hemma *ASG*

Kul med tester:)

Kram!