tisdag 27 januari 2009

Den blomstertid nu kommer






Hur kommer det sig att det känns som om jag är på väg mot min undergång.
Egentligen har jag det bra, jag har det mesta jag behöver och ändå känns det som om jag slösar min energi på att klamra mig fast, tänk om jag skulle släppa taget och se vad som händer.

Just nu känns det som om det enda ställe jag kan hämta kraft på det är i naturen, att kolla efter vårtecken och känna att ljuset är på väg och allt börjar spira igen.
Jag tänker på sången " Den blomstertid nu kommer" och längtar efter lust och fägring stor, där i texten finns ju nästan allt.

9 kommentarer:

MOONLOVER´S sa...

hej hallå=) roligt att du hitta in till mig.
Ja det är två st Alaskan malamuter, en siberian husky och en rottweiler=) Alla snälla gobjörnar;) Titta gärna in igen. kram

Bloggullet sa...

Det ska jag absolut göra. Tack för ditt besök.
Kramar

Anonym sa...

Ja tänk...när vi kan sjung "I denna ljuva sommartid...."
Men du, det är inte så himla långt kvar!
Kram!

Anonym sa...

Ibland kan t vara bra att släppa taget och ha tillit. Efter all ångest jag gått igenom av att bli bollad mellan alla myndigheter så har det ju löst sig bra och jag har ett litet arbete att gå till. Det kan hända dig med. Hitta en arbetsträningsplats där du trivs så har du större möjlighet att få arbete senare. Kram Våren är på väg...

Bloggblad sa...

Jag har läst ett tips: Hoppa, och nätet kommer att finnas där!
Alltså - släpp taget och flyt med. Mindfullness kallar dom det också. Det blir faktiskt lite roligare om man inte förväntar sig saker utan bara tar det som det kommer.

Anonym sa...

Hej på dig! Att släppa taget är kanske inte någon dum idé.Att bara försöka vara i nuet.Försöka ta dagen som den kommer och inte ha för stora krav,vilket är så lätt i din situation.Det är så tufft att vara sjukskriven.
God natt // Anna-Carin

Tussegumman sa...

Efter att ha dragit vinnare till blombuketten så blev du vinnare. Grattis till vinsten. Vi kan ordna mailledes så att jag kan få din adress så att jag kan skicka den vackra tulpanbuketten Kramar Tussegumman

Bilder från min kamera sa...

Instämmer med det andra skrivit här. Känns det inte bra så bara släpp taget. Att klamra sig fast vid något som man till slut känner inte ger det man hoppats på, då låter man det ge sig iväg på egen hand oavsett vad det gäller. Nyligen gjorde jag själv så, släppte taget om något som jag insåg inte blev det jag hoppades på.Hoppas allt ordnar sig till det bästa för dig.

Kramkram

Karin Berg sa...

Naturen är njutbart och vackert.Jag går ut i skogen när jag behöver hämta kraft.