fredag 2 januari 2009

Hur Väduren är som vuxen

Här är ännu mer, jag hoppas att här är fler Vädurar som har glädje av det. Kram till Marskatten som gav tips på horoskop.


VÄDUREN SOM VUXEN
Väduren är det första stjäntecknet i zodiaken. Vädurens inre essens är våren, det nya, det färska, livet, önskan av att växa men ändå för alltid förbli ung. Det som Väduren allra mest söker i livet är äventyret. Väduren tycker inte om att leva ett banalt liv. Därför söker Väduren ständigt eskapader fyllda med passion, vågade utflykter, sportbilar och solglasögon.

VÄDURENS LIVSINSTÄLLNING
Väduren kommer att testa allting i livet. Det mesta kommer väduren att testa en enda gång. Det är viktigt för väduren att känna att denne har smakat på äventyrets virvel. Modet som väduren ger prov på gränsar ibland till galenskap. Väduren älskar utmaningar eftersom denne tycker om att tävla. Väduren är smart och utforskar först den nya situationen, för att skaffa den kunskap som denne behöver för att sedan kunna kontrollera situationen. Det gäller att vinna. Dessutom vill väduen alltid avslöja det dolda, eller "sanningen" bakom allt som är nytt och bakom allt som denne inte förstår. Så fort väduren har gjort det, är denne inte intresserad längre. Väduren söker ständigt det nya för att kunna göra nya erövringar, nya seger - och utkämpa nya krig.

VÄDURENS egenskaper
Du som är född i Vädurens stjärntecken älskar att samtala. Det finns inga tråkiga vädur. Du kan med dina händer åstadkomma mycket. Dessutom är du känslig och generös. Ditt blinda självförtroende gör dig till en verklig ledare, och du bryr dig inte heller om du har några fans. Människor runt omkring dig älskar dig eftersom du är bestämd, stabil, lojal och modig. Dessutom är du underhållande och älskar att laga mat.

5 kommentarer:

Christina sa...

Ja det stämmer precis, är själv en Vädur.
Ha en skön kväll
Kram

The Bride sa...

Åh är jag med i din blogglista??
Vad glad jag blir.

Jag är också en vädur och måste säga att allt (ibland tyvärr om man ser till envisheten) stämmer in mycket bra.

Bloggullet sa...

Till Christina
Kul med Vädurar, vi är häftiga med vårt temperament.
Kram

Bloggullet sa...

Till The Bride
Jag gillar teve så jag hittade din blogg och gillade den, så nu är du här i min lista. Jag blir också glad när jag hamnar i någons lista.
Jag gillar min envishet,även om den ibland driver folk till explosionsgränsen.
Kram

Unknown sa...

Åh,så bra nästan allt stämmer in på mig..det första stycket och det sista..och jag älskar att laga mat!=)Intressant läsning!

Kram Maria