söndag 18 januari 2009

Jag har rampfeber för arbetsträningen

Imorgon är det dags att börja arbetsträningen och jag är nervös och orolig. Mest är det för att jag inte ska kunna sova i natt och att jag ska vara helt slut i morgon när jag ska iväg. När jag ska upp till något viktigt så går det ofta inte att sova, jag kan ligga och vända på mig i timmar och försöka tvinga mig att sova. Ju mer jag tvingar mig ju sämre går det, jag glor på klockan och tänker att nu är den ett, sen är den två och plötsligt är den fyra och jag har ännu inte somnat.

Nu på senaste tiden har det hänt att jag fortfarande varit vaken vid sju på morgonen. Givetvis beror det på att jag vänt lite på dygnet nu under helgerna. Ändå kvarstår problemet att kunna sova. Hur jag få ordning på mina sömnrutiner har jag ingen aning om.

Jag hoppas att jag efter några dagar på arbetsträningen kommer in i vanliga rutiner och att det ordnar sig. Det ska ordna sig har jag bestämt.

23 kommentarer:

Nippertippan sa...

Jag är precis som du, har också svårt att sova natten innan det ska hända någonting. Idag är en typisk kväll. Jag borde lägga mig tidigt för att jag ska vakna 4:30 imorgon... Men än så har jag inte lagt mig;) Och jag kommer sova oroligt. Se massa konstiga drömmar. Jag har praktik nu 4 veckor ute i "verklighet".
Ha det gott du i ditt!!!
Nattinatti!!!
Kramizar:)

Tussegumman sa...

Ja känner igen din oro! Ta det lugnt bara. Du kommer in i en rytm efter hand. Önskar dig allt gott/Kramar Tussegumman

S o F sa...

Det ska gå bra! Det ska gå bra! Det kommer att gå bra!

Har du nån metod för att somna lättare?

Jag har själv sömnproblem mer eller mindre jämt, men jag tycker det går lättare att somna om jag lyssnar på avslappningsband i 20-25 minuter när jag lagt mig. Det funkar inte ALLtid men nästan.

Jag använder Ola Schenströms mindfulnessövningar men det finns ju hur många olika avslappningscd:s som helst på marknaden.

Sov gott och Lycka till imorgon!

Seven sa...

Här har vi en till!

Jag börjar mitt nya jobb i morgon bitti och det finns inte en chans att jag kommer att somna i tid i natt.

Tack och lov så har jag insomningstabletter och jag tänkte ta en nu och försöka sova.

Första gången vi alla ska upp tidigt på morgonen på många månader nu.

Anonym sa...

Jag känner så igen mig i det där med sömnen. När jag ska upp på morgonen så brukar inte jag heller kunan sova så då tar jag sömntablett. Förut har jag verkligen försökt sova och tagit tablett när jag insett att det varit helt omöjligt. Men nu har jag börjat ta tablett tidigare, jag försöker knappt sova själv längre för då blir det att jag tar sömntablett kl. 1 eller 2 på natten och då är jag helt slut på morgonen.
Men ska jag inte upp dagen efter så går det givetvis hur bra som helst att somna utan tablett *suck* Jaja, tur det finns sömnmedel :)
Kram

Gisan sa...

Lycka till idag!!! Jag håller tummarna för dig! Kramar...

Anonym sa...

Rampfebern brukar gå över efter ett par dagar. Första veckan var jag helt slut - men lycklig. Jag kände att jag gjorde något vettigt. Hoppas att det går lika bra för dig!
Kram

Anonym sa...

Hejsan!
Håller tummarna för dej idag och hoppas att du fått sova lite i alla fall.
Jag har samma problem, brukar somna först vid 6 på morgonen...
Fick tidigare sömntabletter, men jag fick mardrömmar eller gick i sömnen när jag åt dom. Har försökt med kognitiv beteendeterapi, men jag hittar inte rätt i alla fall. Det är inte så lätt när inte kroppen och själen mår som den ska...

Läste ditt tidigare inlägg om Thåström och småskrattade för mej själv. Jag var lika wild'n crazy jag när jag var yngre och han ser bra ut, har jag alltid tyckt!

Lycka till nu med dej, tycker du är duktig som försöker att tänka positivt i alla fall!!
Kramis

Anonym sa...

Grattis - du vann en fotkräm hos mig på charlotte.nu! Maila din adress till mig på charlotte.silfverberg@allas.aller.se så skickar jag vinsten med posten.

Anonym sa...

hejhopp!
Tack för presenten ;)
Den tog jag till bloggen :D *ler*

I bland är det skönt att vara nervös inför något, det ger en positiv kick till kroppen...
Det kan också bidra till att man inte kan sova alls... man är full av förväntan.
Det är "uthärdigt" om man ser positivt på det som komma skall.
Däremot är det en ängslan och att man är nervös utav rädsla, ja då är det en annan femma ;) men som jag kan "känna" så är det inte en ängslan du har mera en överförväntansfull-kan-inte-koppla-av känsla.

Så det gick nog hur bra som helst på arbetsträniningen idag och av en motgång lär man sig något också ;)

Kram och ha det gott!!

Anonym sa...

Arbetsträningen går säkert bra! Och du kommer att somna som en stock.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Tack snälla du för den fina awarden! Ska hämta hem den snarast!

Lycka till på "din stora dag"...det kommer att gå så bra, ta bara en sak i taget!

Må så gott!
Kram L

Bloggullet sa...

Till Nippertippan.
När jag ska göra något nästa dag är det viktigt att sova, och det är just då det inte går. DEt blir nog bättre när man varit igång en tid.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Tussegumman.
Tack för omtanken och krya på dig.
Kramar

Bloggullet sa...

Till S O F.
Jag har inte någon metod, ska skaffa ett avslappningsband som du, tack för tipset.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Seven.
Ja man är ännu tröttare än vanligt och det säger inte lite.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Maria.
Jag har inga sömntabletter, jag vill ha det. Har insomningstabletter, dock hjälper de ju inte när man vaknar många gånger varje natt.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Gisan.
Tack snälla du.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Tidsfördriv.
Då är jag inte ensam om att gilla Thåström.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Elisabeth.
Det gick bra med arbetsträningen trots oron.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Nina.
Tack för uppmuntran.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Diamanten.
Ja det känns skönt att komma ut och få göra någonting.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Tre rum och kök.
Tack.
Kramar