tisdag 13 januari 2009

Ordspråk om livet

Här är några kloka ordspråk om livet som ger mig tröst.



Alltför många människor rusar genom livet för att undkomma något som inte förföljer dem.

Att slösa bort tid är en viktig del av livet.

Att ta livet av sig är att straffa fel person.
Bodil Malmsten

De människor som har fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel utan de som har levt varje minut.

Den högsta lyckan i livet är vissheten om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare sagt: att vara älskad trots att man är som man är.
Viktor Hugo

Det har sagts att vi bara behöver tre saker i livet: någonting att göra, något att se fram emot och någon att älska.

10 kommentarer:

Bubbel i vardagen sa...

Bra skrivet! Så sanna ordspråk!

Anonym sa...

Vilka fina ordspråk! Kram

Anonym sa...

Viktiga ord!
Kram

Widénskan sa...

Underbara ordspråk!

Bloggullet sa...

Till er allihop.
Där var massor av ordspråk så jag valde de som passade bäst just nu.
Ordspråk är så spännande och slående.
Kramar till er allihop

Gullan sa...

Jag vill dock säga att självmord sällan handlar om att straffa någon!!! Så talar bara den som inte vet hur dåligt man kan må. Självmord gör dom flesta för att man inte ORKAR leva längre, och oxå att man ofta tror att man gör människorna runt omkring en en tjänst genom att dö!
Jag förstå IDAG att jag skulle förgöra min mamma och min familj om jag tog livet av mig, jag kan inse att dom älskar mig och vill att jag ska leva, men så har det inte alltid varit för mig!

Annars skriver jag under på dom övriga citaten :)

Kram från Missen!

Christina sa...

Mycket tänkvärda ordspråk.
Ha det gott vännen
Kram

Hanna sa...

Hej!
Här var det många tänkvärda ord =)
Tack för kommentaren hos mig!

Ta hand om dig!
Kramar / Hanna

Nippertippan sa...

Mycket tänkvärda ord...
svar: prova Wella Decoré highlights (slingor). Och låt den sitta i håret en timme plus lite till. Då blir det inte gul eller orange. Jag har testat olika produkter och den funkar fint. Idag blev det helt bra. Klippning är svårt...
Kramizar:)

Afrodite sa...

Underbart tänkvärda ord! Ibland behöver man dessa för att stanna upp och tänka och känna efter...=)
Kramiz