fredag 16 januari 2009

Att få ett spännande paket

När jag startar datorn första gången på dagen så är det med samma spänning som när jag öppnar ett presentpaket. För där kan finnas massor av trevliga, glada saker som bara vill bli lästa och upptäckta.
Eller är det som att befinna sig i en godisaffär och man bara stoppar i godispåsen för allt ser ju så gott ut, när man ska betala den proppfulla påsen så skäms man lite. Ibland låtsas jag för mig hjälv att jag handlar till min son och mig, ändå kommer jag själv att smälla i mig det mesta av påsen.

Att han inte får så mycket beror inte på att jag är snål eller taskig, det beror på att det inte är sunt att äta godis och jag har ansvar för honom.
Givetvis har jag ju även ansvar för mig själv,dock är jag ju snart gammal och godis är ju så gott. Jag ska skärpa mig.

4 kommentarer:

S sa...

Jag har också svårt att hålla mig ifrån datorn på morgonen, fy för de morgnar när jag gått upp lite för sent och måste skynda mig till arbetsträningen och får skippa datorn. Tänk att något kan vara så vanebildande!
Kram!

Bloggullet sa...

Till S.
Jag har tänkt på det också. Jag kommer nog att rusa hem från arbetsträningen, slita av mig skorna och kläderna och sätta mig vid datorn.Det är som kaffe för mig, måste ha det.
Kramar och ha en bra fredag!

Anonym sa...

Jag brukar sätta på datorn innan jag ens ätit frukost och innan jag ens tagit på mig kläderna ibland. Så du är i gott sällskap kan man säga :)
Kram

Anonym sa...

Ja, det är lite som ett spännande paket när man startar datorn och kikar in... vad har hänt i världen sedan sist, månne?

Trevlig helg!