tisdag 13 januari 2009

Önskar att jag hade en passion

Tänk att ha något som man passionerat älskar att göra som att måla, designa, skriva. Något man kan hänge sig åt, gå in i och bara leva i nuet och känna rusig glädje.

Som de bloggar jag kollat på om mode där de passionerat ägnar sig åt detta, nästan som en drog. Tänk att gå upp på morgonen, välja dagens outfit och sen nästan explodera av glädje.
Att göra ett inköp av rätt klädesplagg verkar nästan vara som en fix heroin. Och värsta abstinensen får de om outfiten är svårmatchad. Så enkelt livet skulle vara om dagens outfit, rätt make up och några exklusiva klädköp skulle vara det viktigaste i livet och ge total tillfredställelse.

Jag önskar ibland att jag kunda bli sån, dock är det ungefär lika troligt som att jag skulle ta OSguld i löpning.

18 kommentarer:

Annela sa...

"Så enkelt livet skulle vara om dagens outfit, rätt make up och några exklusiva klädköp skulle vara det viktigaste i livet och ge total tillfredställelse."
Jo, det hade nog varit enkelt, men tråkigt. Min passion är att sticka och sy.

Bloggullet sa...

Kul att sticka. Raderna om dagens outfit var lite ironiskt menade, hoppas jag inte sårar någon.;0)
Kramar

Anonym sa...

Tror du på allvar att de som skriver om dagens Outfit och daglig make up är så lyckliga.. de tillfredställer sig själv med att köpa en massa.. Varför, jo kanske för att imponera på andra, men jag tror faktiskt inte blir lyckligare för det i långa loppet. Det är människans inre som räknas och inte utsidan.. men en del har ju det som sin hobby att blogga om just det... alla har vi våra ämnen i bloggarna..
Själv gillar jag att skriva, fotografera och nu har jag efter ett långt uppehåll börjat sticka, vilket är väldigt kul.. man ser det växer fram något ur ens egna händer .. konstverk i sig..
Ha det nu så bra .. du hittar säkert din pasion ska du se.. Det finns så mycket viktigare än Dagens outfit:-)
Kramar tillbaka

Bubbel i vardagen sa...

Din blogg är ju lite av en passion väl? Det är det för mig, nästan som ett husdjur som måste skötas om och ordnas till.
Se livet, glädjen och utvecklingen som en passion. Det strävar vi ju alla efter dagligen.
Kram på dig!!

Gisan sa...

Jag tänker lite som "Bubbel..." här ovan. Du skriver ju i din blogg och håller den fin. Men ändå kan jag förstå dig. Jag vet ju hur "tomt" det känns nu när jag inte har gjort et smycke på nästan två månader. Kramar...

S o F sa...

Känner igen...

Ibland tror jag att det finns nåt där inne som bara längtar efter att få komma ut - och explodera. Men fortfarande efter 50 år så har jag inte kommit på vad eller hur. ;)

Jag kanske bara inbillar mig, det kanske bara är helt, tomt...

Ha det!

enAnnan sa...

Jag har ingen riktig passion, men jag har några småpassioner som jag kan uppleva sann och skär lycka i i små stunder.
Mat, musik och böcker!! Dessutom älskar jag att skriva, och blir knäpp om jag inte skulle göra det. Både på mina tre bloggar, men även en hel del privat.

Intressanta tankar!
Kramar

S sa...

Åååh, vad jag känner igen. Har haft passioner tidigare som inte längre passar in i mitt liv, och det känns tomt... Jag hoppas ändå att något kommer spira ur stillheten.
Kram!

Anonym sa...

Ännu en som håller bubbels linje- din blogg är ett tjusigt och välarbetat exemplar!

Bloggullet sa...

Till PiaLotta.
Jag tror ju inte det, de har nog sina problem och intresset för dagens outfit kan ju vara ett försök till flykt eller bedövning av problemen. Och det är ju insidan som är viktigast, det håller jag absolut med om. Själv struntar jag i dagens outfit, är allergisk mot trender och klär mig hellre tvärtemot.Kul att du stickar, det vill jag lära mig igen.
Mina passioner är ju faktiskt att skriva och blogga.
Kram

Bloggullet sa...

Till Bubbel i vardagen.
Som du skriver så är ju bloggen som ett husdjur som ska skötas och som jag kan kan ägna massor av tid till. Just att sträva efter att känna glädje i livet kan ju bli en passion, det håller jag med om. Kloka ord av dig.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Gisan.
Just det, bloggen är ju en passion eftersom jag gillar att skriva och fundera.
Kramar

Bloggullet sa...

Till SoF.
Jag tror också att det finns massor med talanger och krafter och kreativitet inom oss som borde få utlopp, det gäller att hitta dem. Hux flux kanske det bara klickar när man målar, skriver, hoppar höjdhopp, broderar, diktar och man känner att just detta är ju en passion.
Kramar

Bloggullet sa...

Till EnAnnan.
Roligt att du kom på besök. Du verkar vara en passionerad person både när det gäller livet, litteraturen, mat och vännerna.
Kramar

Bloggullet sa...

Till S.
Jag har också haft passioner förut som gjorde mig utbränd, nu önskar jag mig passioner som tillför energi och glädje. En passion jag just kom på, om man kan kalla det så, är att få lugn och ro när jag behöver det. Och att få skratta.
Kramar

Bloggullet sa...

Till sexbarnsmamman.
Jag både niger och bugar och tackar för din fina komplimang.
Kramar

Anonym sa...

Jag saknar ofta också den där passionen. Jag gillar att skriva och jag tror att jag gör det bra ibland men ibland skulle man vilja göra något som syns lite mer "utåt". Min syster har alltid hållit på med sport och alltid varit kanonduktig på det. hon har kommit hem med massa diplom, pokaler och priser. Själv var jag den som aldrig gjorde något bra, aldrig hade något att visa upp, aldrig fick beröm och kommentarer om att jag gjorde något bra. Så jag skulle vilja göra något som SYNS! Som en liten revansch kanske. Men någon gång ska jag ju skriva en bok :)
Kram

Bloggullet sa...

Till Maria.
Jag gjorde kanske bra saker, dock ansågs ju andra oftast bättre på allting. Så något beröm är jag inte bortskämd med. Ofta fick jag istället höra att jag ställde till med saker, krånglade och att andra var så duktiga.
var besvärlig, trotsig osv. Det är väl därför man är som man är.;0)
Min skräck än i dag är att bli jämförd med andra. Mitt behov av revansch är också starkt. Jag hoppas att vi båda kommer att skriva en bok, det har jag drömt om sen jag lärde mig skriva.
Kramar