lördag 24 januari 2009

Det ringde en politiker

Nu på lördagsförmiddagen när jag satt trött och degig vid datorn ringde det en politiker angående klagomålen jag sänt in till dem. När man sitter pigg med ilskan sprutande som eld och tangenterna glöder, då är det lätt att formulera sig.
En trög morgonen när energin är så låg så det är ansträngande att bre smörgåsar, då är jag inte i form att prata med politiker.

Jag fick bjuda till och det gick ju det med. De borde ringa just när man behöver spruta ut sin brinnande ilska över dem. Ibland fungerar samtalen med dem som en brandsläckare, dock blir det oftare till en skogsbrand efter samtalen med dem, det känns som hela världen brinner, åtminstone min.

8 kommentarer:

Nippertippan sa...

Intressant! Kul att någon hörde av sig, fast på lördagmorgon... visar inte större respekt. Eller så gör det det. Det kanske visar att den personen brydde sig om det du skrev och ville ta tag i saken även fast det var helg... Skönt om det leder till förbättring!
Det är mycket politik, allt vi har runt om kring oss. Smart gjort av dig att skriva till de som jobbar med frågorna.
Kramizar:)

Bloggullet sa...

Just det är min envishet, att jag ger mig aldrig. Du skrev så bra om det att ibland måste man inse att det är lönlöst att kämpa, det är som att slåss med väderkvarnar. Och ibland är det värt kampen. Just att förstå vilket man ska lägga krut på och vilket man ska strunta i, det är liksom det viktiga som du skrev. Nu tänker jag noga på vad jag ska kämpa för och vad jag ska ge tusan i. Förr slängde jag mig in i allt och det tog energi.
Kramar

Annela sa...

Bra rutet och kul att det gav resultat i form av ett telefonsamtal. Man ska inte ge sig.
Heja dig!

Agnes Maria sa...

Hej min nya bloggvän !!

vad kul att du hittade till min blogg, jättevälkommen till mig !!

Har bara hunnit läsa lite av vad du skrivit, jag skall fortsätta sedan, ( verkar mycket intressant, men jag förstår att det är enormt jobbigt )ville bara sticka i mellan med ett Hej.

Kramar från Åsa
Vilken underbar katt du har på bilden.

Karin Berg sa...

Jag tycker att du ska fortsätta höra av dig till politiker. Och vad bra att personen hörde av sig tillbaka till dig det betyder att det du säger har nått fram.

Tingeling sa...

Hej och tack för kommentar på min blogg!

Jag tycker att du verkar vara en riktig kämpe, fortsätt som du gör att kämpa på i just den takt som du orkar med. Håller tummen för dig!

Kram/Ingela

UllaJohanna sa...

Kikar in hos dig och säger hej! Hittade hit via Maria.
Återkommer gärna! Mycket intressant att läsa här!

Kramen! /J

Anonym sa...

Till Always:
Hur bilder används på nätet är en viktig debatt som nån borde föra, i stället för skramla med namninsamling om ett hysteriskt bildförbud.

Jag är en av dessa "mammor" som bloggar och har bilder på mina barn där.
Jag gör det med försiktighet.

Jag tror du är något viktigt på spåren, men drar iväg med så kategoriska uttalanden att det du vill uppnå, går förlorat.

Hur förhåller du dig till alla dagstidningar som har reportage om dagis, där adresser finns namngivna, bilder på barn med...Hur förhåller du dig till födesedagsannonser "grattis vår 5 åriga solstråle" Är det en invit till pedofiler och barnamördare- menar du? De bilderna och barnen är mer lätta att finna, än ett barn på en relativt anonym blogg...Hur ser du på barn som badar på stranden, där vem som hellst kan smygfota- ska de gömmas undan, våra barn?

Det finns program som söker på naken hud, som söker på barnfotogrtafier om man vill.

Jag tror det är viktigt att tänka sig för och lika viktigt att vara nyanserad...