lördag 14 mars 2009

Trädgårdsmässa eller Ikea

Jag funderar på vilket jag ska göra imorgon, åka på tädgårdsmässa i Malmö eller på Ikea. När det gäller att bli lite harmonisk, och att få livsglädje, lugn och ro och njuta av ljuvliga blommor och trädgårdar så blir det ju trädgårdsmässan. Det känns mer spännande för jag har knappast besökt en sån mässa förr, har endast varit på plantskolor.

Sen tjatar ju materialisten och shoppinggalningen inom mig om att jag behöver lite saker på Ikea.
Om jag känner mig själv så kan shoppingfantasten även få sin tillfredställelse på trädgårdsmässan. Jag skulle nog kunna köpa massor med saker där med.
Så jag får bestämma mig för det som gör mig mest nöjd och glad efteråt.

Att stressa,trängas och eventuellt tjafsa med en gnällig man som är smått allergisk mot Ikea. Eller gå omkring på mässan som tjuren Ferdinand och lukta på blommorna, det är frågan.

6 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Ikea är bra att besöka en tidig måndagförmiddag har jag kommit på... Fast inte i semestertider förstås :-)!

Trädgårdsmässa låter så härligt vårigt...
Har suttit och dreglat över en otroligt fin frökatalog. Men sen är det ju det här med att man ska så och rensa och... Har väl lite för dålig självdiciplin för sånt, suck!

Ha en fin lördagskväll!
Kram!

Anonym sa...

Jag hade nog föredragit IKEA fast det är nog mest för att jag inte har några gröna fingrar ALLS.

Hoppas du får en bra du vilket du än bestämmer dig för.
Kram

Anonym sa...

Jag hade nog valt trädgårdsmässa...tror jag att jag tycker!
Ikea står där en annan dag också, så det behovet får du tillfredsställt närsomhelst.

Vilket du än gör, så hoppas jag du gör fina fynd!
Kram

segsliten sa...

Ett riktigt dilemma!
Kram ☺

thebromanders sa...

Det lät ju inte som ett särskilt svårt val när det kom till kritan??

S sa...

Trädgårdsmässa!!!!! :)