torsdag 26 mars 2009

Foto till vårteckens utmaningen





15 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Så mycket vår har vi inte ännu, men jag har noterat att en tredjedel av snön på terrassen försvann i dag när solen värmde. Men hur ska det bli med -8 på natten och +10 på dagen i solen...? Ser framemot att få kratta och klippa ner. Har precis läst om mossbekämpning i gräsmatta, får se om vi lyckas bättre i år än tidigare, samtidigt är det ju mjukt att gå på barfota!

Anonym sa...

Tusen tack för ditt stöd..
Jag har mindre bekymmer än dig då det gäller fk..då jag har en tidbegränsad sjukersättning .
Men jag orkar inte ha det längre då min ångest och värk ökar så pass och mina besvär är kroniska enl,läkaren Alla vill sjukpensionera mig men inte fk..
Jag ska överklaga den tidsbegränsade .Mina peénser är nog DÖA vi fick massor snö!
Hur ska du göra ?
Släkten är värst det finns ett sådant ordspråk ,,det stämmer Ypperligt med min sida ialla fall.
Jag umgås inte pga svåra sår med någon i min släkt,,jag är ensam..Och ensam barn ..Men jag är en fighter..
Har ju min egna familj nu och lite vänner .
Skit i dina vad de tycker ..jag tror inte dom har ork att känna som du eller empati för det ställer till det i dom själva ..
Du vet sanningen i dig.
Kram Jenny

Anonym sa...

Hur ska du göra med fk menar jag ?
Kram jenny

Christina sa...

Ljuvligt!!!!
Ha en skön kväll vännen
Kram

CharmKatti sa...

Underbara bilder att titta på och få känna lite ljus och värme i sin arma kropp!

Kram
Katti

Lallis - liv och leverne sa...

Vårbilder. Jättefina:)
kram Lallis

Unknown sa...

God morgon!Så vackra vårbilder du fotat!
Gillar bilden med trädgrenarna mot den blå himlen och krokusarna och dom söta snödropparna!Dom små blå blommorna är också väldigt söta!

Här i norrland har vi inte dom vackra blommorna,så våren söderut är vackrast tycker
jag!Våren häruppe märks inte mer än sol och takdropp och att skatorna bygger bo..sedan smälter snön bort och så plötsligt är det sommar,så övergången är ganska snabb från vinter till sommar..våren varar bara en kort stund..medans ni därnere har en explosion av vackra vårblommor!

Vårarna hos min pappa är så vackra,
han bor i Värmland...så vackert när äppel-
träden blommar och alla fina blommor såklart!=)

Hoppas du får en fin dag,
Kram Maria

Anni sa...

Vilka härliga vårbilder! Här är det sol och nollgradigt nu, men det blåste kallt som attan när jag var ute. Det sägs att det blir snö till kvällen - vill inte! Vill ha mer VÅR!

Roses & Angels sa...

Hej!Åh så vackra vårbilder! :-) Vad snällt av dig att du vill fortsätta att följa mig på den andra bloggen! Jag meddelar när skiftet sker. Ha en underbar helg vännen. Kram Christa

Anonym sa...

Så bra du skriver om Fk! Och visst är det så...Jag får alltid ångest när jag tänker på dom.
Och det där med släkten är du inte ensam om att uppleva. Min släkt vände mej ryggen när jag efter olyckorna blev sjuk och inte klarar ett vanligt arbete längre, snacka om stöd! Och då är dessutom min egen mamma rullstolsburen och har assistenter dygnet runt, men hennes skada har blivit "godkänd" av släkten och då är det ok!

Så fina vårbilder, de inger hopp! Här är bara kallt och blåsigt hela tiden, lite snö ligger fortfarande kvar. Men när den gotländska solen väl kommer, så brukar den stanna!

Önskar dej en fin helg!
Kram Maria

Bilder från min kamera sa...

Fina vårbilder du visar, och alla vårblommor som nu kommit fram ur sin vintergömma. Här öste regnet ner i går kväll, hela natten har det hållit på och inpå morgonen. Men för en stund sedan lättade molnen lite, och några solstrimmor letade sig fram. Lite ljusare har himlen blivit, men det vara väl inte så länge.

Kram och en bra fredag hoppas jag du får.

segsliten sa...

Jag har skickat dig ett mejl.
Kram ☺

Karin Berg sa...

Vackra bilder. det är så skönt med våren och jag hoppas att den vill komma hit också..

Christina sa...

Önskar dig en skön fredag vännen
Kram

StinasLoppis m.m sa...

Så vackra bilder du visar , stackars dej som har det så jobbigt med FK som tur slipper ja de vart sjukpensionär i snart 7 år -hoppas verkligen det ordnar upp sej för dej Vänliga Hälsningar Stina