torsdag 12 mars 2009

Krigsutbrott

Nu sitter jag och väntar på samtal från försäkringskassan, patientnämnden och ett personligt ombud som jag bett ringa upp mig. Och så skriver jag mail till tvprogrammen Agenda, Kalla fakta, Debatt osv, för att föreslå att de tar upp det här brännande aktuella ämnet om långtidssjukskrivna, den uselt fungerande psykiatrin och regeringens nya regler när det gäller FK och sjukskrivna.

Jag är så darrig så jag stavar fel hela tiden och det är jobbigare att formulera sig eftersom jag är så upprörd och vill få ur mig allt som behövs för att berätta om min och övriga utsattas situation. Så tala om att vara på krigsstigen.

Jag funderar även på att kontakta tidningar. Får se hur det slutar.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det ämnet borde verkligen tas
upp i tv,hejar på dig och håller
tummarna för att allt går bra!

Själv så får jag kämpa om min operation
som aldrig tycks bli av i Maj har jag
väntat 1 år!Man måste ringa själv till läkarna
ska det behöva vara så att man som patient måste kämpa själv..läkarna tycks inte bry sig..
för det är ju inte dom som har ont.Dom säger bara att man står i en lång väntekö.

Klart man vill hjälpa och stötta den som
behöver det i den mån man kan,att bara få
finnas som tröst och stöd för sina vänner
är guld värt!=)

Hoppas du får en fin dag trots allt,
Kram Maria

Christina sa...

Heja!
Så bra att du rör om i grytorna!

Massor av stödkramar!

Unknown sa...

Hej igen!Fick just detta i min e-post:

Dagens hälsonyheter från Netdoktor.se
Psykiatrin får 240 miljoner
För att skapa sysselsättning åt psykiskt funktionshindrade satsar regeringen 240 miljoner kronor. Under de närmaste tre åren får kommunerna ansöka om att få ta del av pengarna.

- Vi vill hjälpa människor som har väldigt svårt på en hårt slimmad arbetsmarknad. Det är viktigt att personer med psykisk sjukdom eller psykisk funktionsnedsättning känner sig behövda och får ingå i en arbetsgemenskap, säger socialminister Göran Hägglund (KD).

Syftet med satsningen är att få flera som erbjuder sysselsättning åt personer som är psykiskt sjuka eller har psykisk funktionsnedsättning.

*Kram*

Mie sa...

Skickar stöttande o uppmuntrande kramar o tankar genom cyberspace.
Bra att du orkar! Det behövs!

Anonym sa...

Kämpa på! Ju fler som skriver till dessa program som är med om något liknande, desto större chans är det att dom tar upp det i TV. Jag hejar på dig! Kram

Christina sa...

Villken kämpe du är!!!
Bra att du skriver till tvprogrammen för det brukar ju hända nåt då.

Så skönt att du orkar, verkar vara riktigt krut i dig.

Önskar dig allt gott idag
Kram

Daniel sa...

Beundrar ditt mod. Fortsätt å kämpa-
tyvärr är jag inte så insatt i grannlandets sjukförsäkringspolitik men har hört ända till finnbyn att det e mycket strul å krångel i sverige! Kämpa på!

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du får respons. Ämnet måste lyftas fram för det är så många som går omkring utan att få den hjälp de behöver och som kanske inte heller vet vilket hjälp dom har rätt till eller ens orkar strida. Så du hjälper många...
Massa kramar

Annela sa...

Skriv en insändare också till tidningarna eller kontakta en journalist - det gjorde jag och det tog lite skruv då. Som vanligt tror jag på dig! Darra månde alla som kommer i din väg! Heja!

Anonym sa...

Jättebra att du tar tag i saken.. De behövs.. Finns här om du behöver hjälp. Kramar..

Anonym sa...

Märker att mycket har hänt här sedan jag var inne sist för ett par dagar sedan. Sedan jag gick över från Blogger kan jag inte följa dig lika lätt, men jag skall lägga till din länk direkt i min nya blogg istället :)

Usch, att allt skall behöva vara så kämpigt. Istället för lugn och ro när man mår dåligt så krävs det en massa av en från myndigheterna.

Men jag tror det är jättebra att du omvandlar dina känslor till kreativ ilska istället för att bara ge upp. Kämpa på!
Kram!

Anonym sa...

heja på! du är viktig och kunnig, även om det känns spännande...

sedan det där med enegi, se till att hämta dig lite mellan varvningarna också. Öppna fönstret och var närvarande medan du tittar på din utsikt och njuter helt av den och helt glömmer din iver för en stund

säger en som själv bränner allt krut på goda saker och blir trött och låg på kuppen...men jag tränar...

kram