fredag 27 mars 2009

Har lånat självhjälpslitteratur

Nu är det härligt solsken här och jag har varit på biblioteket och hämtat böcker som jag reserverat, det är följande;

Få det gjort! Svart bälte i vardagseffektivitet, David Allen

Att leva ett liv, inte vinna ett krig, Anna Kåver

Självkänsla nu! , Mia Törnblom

Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva, Ann Heberlein

Jag har tänkt läsa de här böckerna länge och just nu känner jag att det lämpligt, de kanske kan lära mig något bra sätt att hantera mitt tunga bagage. Och de är nog lärorika att läsa för alla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har boken självkänsla nu men måste medge att jag intye läst den så noga ÄN. Däremot läser jag just nu Ann Heberleins bok. Det händer inte så jättemycket, inte än i alla fall. Men hon beskriver allting så himla bra så man fastnar i den i alla fall.
Hoppas du får en trevlig läsning och att du får ut det du vill av böckerna :)
Kram

Annela sa...

Jag har läst Anna Kåvers bok och den gillade jag skarpt.

Gullan sa...

"Att leva ett liv....." har jag men har inte läst ännu (kan även rekomendera Vem är det som bestämmer i ditt liv? Av Åse Nilsonne, den har jag läst en del på).

Mia Törnbloms bok har jag läst och den är kanon! Har även den boken hon gav ut efter den, men den har jag inte läst ännu.

Kram!