lördag 28 mars 2009

Fokusera på kamp eller lugn och ro

Jag funderar på om jag ska starta en blogg för endast sånt som berör Fk, sjukskrivning och kämpande, och ha denna bloggen till trevligare saker. Det känns tjatigt att berätta om Fk och fokusera på trista saker när man egentligen skulle önska om man kunde skriva om något roligare.

Jag har lust att kolla Fks regler riktigt ordentligt, kolla artiklar, bloggar och allt som relaterar till de här frågorna och gräva i det för att få ordentligt med fakta. Och då bärs jag av ilskan som får mig att orka ett tag. Sen sjunker jag ner igen, blir trött och vill bara sova.
Att engagera mig så glödande i detta gör att jag försämrar mitt utbrändhetstillstånd.

Jag har ju hela tiden saker jag skulle vilja skriva om sjukskrivning, förtidspension och Fk osv. ur olika aspekter, dock känns det tungt och trist att bara tjata om sånt.
Jag känner mig ganska förrvirrad just nu, som ni kanske märker.

Det hjärtat är fullt av om det talar munnen.

Så låter ett ordspråk som är lämpligt på mig just nu.

13 kommentarer:

Christina sa...

Ja, det är klart att du skriver om det här, eftersom det påverkar ditt liv så mycket.

Lördagskram!

S o F sa...

Tittar bara in och önskar dig Lugn och Ro!

(Ang. motionscykeln så köpte jag min på Blocket - så blir det lite mer lagom pris :). Den sades ha kostat 2.900 och jag gav 600).

Anonym sa...

Om du startar en annan blogg, lova att ge oss länken då.

S sa...

Ja, kanske en bra idé med varsin blogg, då behöver du inte tänka på att du "tynger ner" med allvarligare inlägg, utan den bloggen är avsedd för just det.

Även om jag förstås lika gärna läser om både lätt och tungt. Allt är en del av livet.

Stor kram!

Bloggblad sa...

Skriv på du som du känner det! Den som inte vill/orkar läsa om AF-eländet får väl läsa nåt annat. Det finns ju många bloggar att välja på i så fall.
Jag förstår precis att det tar upp din tankekraft, jag vet ju...

Anonym sa...

Klart det är inte kul med Fk men ditt liv handlar om det just NU,,vi läser om allt här inne ..
Jag tycker det är helt ok..
En del har etiketter har jag sett..
skriv om fk och om positivt som hänt så kanske du blir lite gladare också...kram
Svar på dina frågor.Jag har fått tidsbegränsad men vill ha på obestämd tid.Läkarna stöder detta .Men fk säger sitt så jag ska överklaga den tidsbegränsade .

Vad tror du själv din läkare säger ?
Har du haft kontakt på mottagningen?
Vad säger de?
Läkarna lyssnar på samtals kontaktens tycke också.
Styrke kram till dig...

thebromanders sa...

Det hjärtat är full av, om det talar munnen! Det var bra och väldigt sant!!
Klart att det blir det man skriver om...

Ingela sa...

Självklart gör du som du vill och med en "specialblogg" för FK-ärenden kan du ju fokusera mer där. Ändå tycker jag att FK-krångel tyvärr är en så stor del i sjukas liv, och en blogg som handlar om livet borde därför även handla om dessa svårigheter.

Att gräva ner sig för djupt är däremot naturligtvis inte bra. Man måste få möjlighet att glömma och bara få vara emellanåt. Var försiktig och ta hand om dig! Många kramar, Ingela

hugan sa...

Man måste få skriva om det som känns nödvändigt just nu....blir kanske jobbigt för dej med två pararella bloggar..?

Ha nu en skön kväll!

Anonym sa...

Jag tycker du kan fortsätta skriva om vad du känner för här! Vi tycker inte att du är "trist" eller något för att du skriver om dina "probs" med FK! Det är din blogg, skriv av hjärtans lust! Vi som är intresserade läser ändå, i alla fall jag. Men beslutet är ju ditt förstås! :)

kram

Emma sa...

Det hjärtat är fullt av - om det talar munnen. Det är ett klokt ordspråk tycker jag. Det bästa med bloggandet är att du kan välja exakt vad du vill skriva om och känns det som om att man vill bearbeta sånt som man mår dåligt av tycker jag att man ska göra det..oavsett om det gäller försäkringskassan eller nåt annat. Så skriv av hjärtats lust min vän SKRIV..Utbrändhet är ingen lek och det är sunt att ta hand om och berabeta känslorna däromkring
För mig får du gärna berätta mer
kramar
Emma

Tankevågor sa...

Jag håller med Bloggblad. Skriv på du och skriv som du vill och om vad du vill! Ha en bra dag! Kram från Lisbeth

Gullan sa...

NEEEEEEJ, du ska ha det som du har det tycker jag!!
Så är det ju i min blogg oxå (som märkts dom sista dagarna....), men när man har en "livsblogg" så är det ju så det blir, och det är ju det som gör bloggen levande tycker jag!

Sen så måste man ju inte läsa alla inlägg om man inte vill, det står ju läsaren fritt.

Var som du är bara och skriv om det du vill, vi trogna läsare skrämmer du inte bort så lätt ;)

Massa kramar!!!