lördag 21 mars 2009

Beslutsångest för en teveberoende

Ikväll är det godis på teve, både Babben och Robinson, hur ska jag kunna välja. Sonen får bestämma vad vi ska kolla på och sen spelar jag in det andra programmet, är man teveberoende så är man. Vilket ska ni kolla på ikväll?

Min man har premiär ikväll på pjäsen som har arbetar med så han är inte hemma, och sen brukar vi ändå gilla olika program.

Jag har köpt någon sorts marsipanglass på Netto som vi ska ha och mumsa på ikväll. Eftersom jag gillar danska så passar det ju bra med dansk glass. Många jag känner hatar danska och jag bara älskar det, njuter när jag kommer till Köpenhamn av att höra när de pratar danska.
Att sen danskarna inte förstår vad vi skåningar säger är en annan, tristare sak.

9 kommentarer:

Bibban sa...

Här blir det tv-kväll åxå, ska nog välja robinson och spela in det andra...men danska är gör mysigt att lyssna på, även om man inte fattar ett dugg vad dom säger...
Kram och skön lördag-kväll

Anonym sa...

Hejsan! Tack snälla för fina ord hos mej, det tröstar när det är som jobbigast!
Vi tänkte se på Robinson. Jag blir ensam med yngste sonen så då tänkte vi mumsa på lite godis! Jag gillar dansk glass, absolut inga fel på den!

Lustigt det du skrev om musik i tidigare inlägg! Just nu sitter jag också och lyssnar på Thåström, lite Dag Vag, Ebba grön osv...

Må så gott och hoppas ni får en mysig tv-kväll!!

Kram Maria

Marie//Tekla Maräng sa...

Danska är härligt så det så! Tycker iaf jag med.
Jo det blir Babben i kväll.
Hoppas att du har haft en bra dag och att solen har lyst på dig och mys nu med glass framför TV:n.
Kramar Marie:)

Annela sa...

Jag ska inte se någotdera. Jag tycker inte att Babben är rolig längre och Robinson är utjatat. Får se vad det kan bli istället, kanske nån deckare på kanal 9 och stickning.
Danska gillar jag också. Det är ett underbart språk, men mina barn kallar det en halssjukdom. Här i Göteborg vägrar de förstå danska, trots att det går färja dit.

Anonym sa...

Ojojoj vad jag INTE tycker om danska! Tycker man borde förstå mer, skåning som man är, men jag fattar inte ett enda ord! Det är bara gröt alltihop! :)

Vet inte alls vad jag ska se på teve ikväll, om det ens blir teve. Robinson intresserar mig nog inte och Babben har jag ingen aning om vad det är (premiärprogrammet ikväll va?)... Men hon är ju kul, så ja... kanske :)

Gullan sa...

Åh, är du oxå en danskälskare, här har du en till :)

Jag hade tänkt kolla på Robinson ikväll (och kolla reprisen på Babben imorgon eller när det är), men det bidde ingen TV alls utan filmen The Wrestler med Mickey Rourke, bra film!

Nu är det dags för kvällens tredje film. Den första var While she was out med Kim Basinger, den var sådär......å appråpå Kim och Mickey så kom jag nu att tänka på 9½ vecka, då var han snygg Mickey.......nu ser han ju för djävlig ut i fejjan, men fasen sikken kropp han har!!

Har inte bestämt mig för vilken film jag ska se nu.

Kram :)

Samtal från min trädgård sa...

Eftersom jag är danska har jag inga problem med språket och inte det svenska heller, har bott lika länge i båda länderna.
Avundsjuk på marsipanglassen ifrån Netto, vi har ingen Netto här, men måste se till att smaka den, när vi åker hem i maj. Trevlig kväll.

thebromanders sa...

Jag ska inte kolla på vare sig Robinson eller Babben:)
Här är det lustigt, för det är under veckorna de visar bra tv-program, helgerna är inga tv-kvällar. Men vi hyr alltid filmer att titta på. Ikväll blir det Changeling med Angelina Jolie och Jetsons för barnen.

S sa...

Blev inte att jag såg någondera. Började faktiskt kolla lite på Robinson men jag somnade inom en kvart. Lika bra det, man behöver sin skönhetssömn. :)
Jag är så dålig på att förstå danska så det är pinsamt. Läsa det är ju inte så svårt, men mina öron vill absolut inte samarbeta.
Hoppas din helg blir fin.
Kram!