torsdag 5 mars 2009

Idag är jag trött

Idag är jag bara trött, utled och trist. Givetvis kan man alltid hitta glädjeämen överallt, dock överväger inte guldkornen tröttheten idag.
Jag grämer mig över allt som jag måste göra och sånt som jag inte får gjort.
Att jag inte kan skärpa till mig trots tappra försök,att det alltid är saker som ska göras som jag knappast hinner med.

Och även om jag får gjort saker blir jag bara lite nöjd, hur gör man för att bli riktigt nöjd någongång. Kan man bli det egentligen och hur gör man då.
Ibland önskar jag att man bodde i en stuga med allt det nödvändiga som behövs för att överleva, säng,bord,kaffekokare,mat,teve och dator och så skulle jag gå ut på långa promenader dagligen.

Det matriella skulle inte tillåtas ta över min tillvaro, jag skulle härska över min tid själv och få tänka mina tankar, filosofera, läsa och njuta av naturen. Jag skulle strunta i plikter och bara leva, åtminstone några dagar i fred.
Plikter är pest och ofta skapar man själv dem.

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Trött... det är bara riktnumret... Jag är ledig torsdagar, och då släpper jag fram all tröttheten - och är seg som sirap. Men sen klarar jag mig ett tag på den vilan.

Roses & Angels sa...

HEJ! Jag är också trött och sliten, vill bara åka härifrån och få flytten avklarad. MEN allt tar sin tid. MEN snart är det vår och så får vi se den gula bollen lite mera det gör oss säkert piggare. Ha en trevlig kväll kram Christa

Anonym sa...

Åååå vet du vad jag fick nu när jag läste detta blogginlägg?? Bara en sån där lust att släcka ner datorn och strunta i allt vad datorer heter och bara mysa i soffan framför tv:n. Ja blir nog så :) Är skapligt trött efter denna dag, men man har i alla fall överlevt ännu en födelsedag och det är inte fy skam :) Ett år äldre, ett år visare, ett år närmare pensionen och ett år närmare döden. Är inte livet för underbart?? :)
Kram

CharmKatti sa...

Vad du träffar rätt!
har ju själv haft en lite slitig period, och den är inte över än. Men det går åt rätt håll, kankse man bara skulle ta sin laptop och stänga in sig på utedass i ett par dar??

Josef Boberg sa...

DIKT... ELLER VERKLIGHET... :?: ...

S sa...

Jag tycker det är jättesvårt att balansera sina måsten med den ork man har, fast det har blivit lite lättare med åren, men okej, nog jämför jag mig fortfarande med de perioder i livet då jag var som mest aktiv och tycker att jag ska vara sån, orka allt. Man får en bild av att "alla andra", alla "normala", orkar så mycket. Men långsamt börjar jag fatta att mycket av det som de orkar ändå är sånt som jag inte behöver...
Stor kram!

oumberligating sa...

Hej Peter här på Oumberligabloggen! Har varit dålig i veckan på att kommentera på alla fina och trevliga bloggar som jag brukar jästa, alltid fint och intressant här. Ser på mångas inlägg just nu att flera av "oss" är lite trötta och ursäktar sig då och då, personligen är det okej tycker jag, bloggandet är ju en öppen och fri värld, där man gör precis som man vill, självklart så kanske man ska fundera lite över i allafall vad man skriver i kommentarerna, har personligen fått några i mitt tycke lite otrevliga kommentarer, men det får jag tåla. Mina inlägg är kanske inte heller alltid så "snälla"!
I vilket fall som helst så vill jag önska en trevlig Fredag och en fin helg! Mvh från Peter!

Anonym sa...

Hej
Det är nog denna tiden nu när man känner sig trött.
Känner likadant en del dagar och får inget gjort.

Karin Berg sa...

Sådana dagar har jag också. Att få leva i lugn och ro utan alla förpliktelser, ta dagen som den kommer. Men det blir aldrig riktigt så. Men jag vill trots allt önska dig en bra helg med hopp om att du blir lite gladare :-)

Fria Foten sa...

Hittade hit genom Annela.Vilken tjusig katt du har.
Det är min andra dag i rad som jag sitter vid datorn och läser o slappar o läser nya bloggar. tar igen mig helt enkelt o väntar på att solen ska titta fram och att jag ska bli piggare. Flaxa!!!!

Martina Andersson sa...

Hej min underbara vän! Hoppas att allt är bra med dig och att du får en underbar helg med en massa kärlek från familjen!
Hoppas att våren snart kommer till oss! Jag längtar verkligen dit! Jag mår bra här och ska av njuta helgen med bara familjen! Nästa helg så ska jag till Stockholm för att få lite egen tid med min mamma och syster! Ska kolla på finalen av melodifestivalen i Globen! Och bara njuta får bara hoppas att vädret blir lite bättre! Var nu rädd om dig och tack för att du finns min vän Kram Tina

Gullan sa...

Åh va jag känner igen mig i det! Mår aldrig så bra som när jag är uppe hos farsan i norrland, mitt i skogen och utan TV!

Jag tror jag skulle må mkt bättre och få mer gjort om jag bodde i en stuga lite "off", lagom till att jag kan ta mig till en buss iaf eftersom jag inte har bil.
Så skulle jag vilja ha hund, katt, höns och i drömmarnas värld en häst (och nåt annat djur oxå då, får, get whatever eftersom hästar mår bäst av sällskap).
Vi är egentligen inte gjorda för det här livet, det är iaf min tro!

Kram!