tisdag 24 mars 2009

Stressad

När vi var på Ikea igår så gick jag själv och min son och man tillsammans, för att jag skulle kunna få lite lugn. En av orsakerna till att vi åkte dit var att min son skulle köpa en säng, och så var den slut, skulle komma in i dag.
Han blev ju besviken och skulle åka hem direkt, så jag fick stressa som en galningen med det jag hade kvar att köpa.

I söndags städade min son sitt rum hela dagen för att göra iordning för sängen. Han satte ut massor med sopsäckar utanför med saker han tröttnat på. Eftersom han ofta slänger ner sakerna huller om buller så får jag tömma ut sopsäckarna och sortera vad som ska slängas och sparas.
När jag satt med saker från en sopsäck uthällt över hela golvet så höll jag på att få ett nervsammanbrott, och det tog tid att sortera.

Sen blev det Ikea nästa dag och stress igen, även om det var lite roligt.

Och så idag ser hemmet ut som ett katastrofområde trots att vi städade i söndags. Alla matvaror som vi just varit och handlat ska sättas in,alla sakerna från Ikea, tex. blommorna ska sättas på sina platser. Disken ska diskas, diskmaskinen, plockas ur osv., det är saker överallt som ska göras.
Hur gör man för att slippa stressa i hemmet?
Det måste ju göras när man har familj.

4 kommentarer:

Bibban sa...

stress är inte kul. jag minns en gång jag skulle till Ikea...förväntansfull hämtade jag en vagn..när jag kommit in blev jag så stressad av alla stressade människor att jag tog vagnen och gick rakt igenom utan att handla en enda pryl...köpte en korv och åkte hem, hahahaha kan skratta åt det nu
det ordnar sig alltid, koka en kopp kaffe och sätt dig i lugn och ro.
Kram och ha det så bra

Bloggullet sa...

Till Tant Brun
Ofta kan man skratta åt sånt efteråt.;0)
Tack för din uppmiuntran, jag ska ta mig en kopp kaffe och köra igång aktion hemskötsel.
Kramar

Anonym sa...

Ta ett djupt andetag och sedan bestämmer ni tillsammans att hjälpas åt med att plocka upp alla saker på rätt plats.
Det känns som om du blir stressad av en massa "måsten" och säkert vet du också att det egentligen inte finns några Måsten...
Kram på dig vännen, och ta det lugnt!

UllaJohanna sa...

Stress är inget roligt alls.
Men jag känner igen det där med IKEA... Hade jag inte haft så pass långt (eller långt och långt, men krokigt) att köra, så är det nog mer än en gång jag gärna hade gjort som "Tant Brun"...
Men eftersom jag avskyr att köra till Jönköping, så gäller det att "bita ihop" och se till att få saker uträttade...
Fast det tar allt några dagar att återhämta sig efter en sån resa :-)!

Kramen och se till att vila lite mellan varven!