måndag 2 mars 2009

Min arbetsträning imorgon och toastädning

Jag gör mig iordning för att vara redo för arbetsträningen imorgon, är lite nervös. Lite för att jag ska behöva städa toaletterna, jag håller på att kräkas när jag ska städa andras toaletter. Jag kan städa nästan allt, bara jag slipper ingrodda toaletter.

När jag kollar på filmer och folk ska kräkas och ligger på toalettgolvet med händerna runt toastolen så tänker jag på allt skit som är både på golv och toastol. Om jag ska kräkas så gör jag inte det med armarna runt en toastol åtminstone.
Nu är detta lite skämt och mest allvar, kanske kan jag kallas fjantig. Givetvis städar jag toaletter om jag är tvungen, helst med gasmask.

6 kommentarer:

LevaLivet Lyckligare sa...

Nu har jag läst ikapp mig lite inne hos dig och känner mig lite avundsjuk om jag ska vara ärlig. Du verkar ha så mycket energi och fixa med än det ena och än det andra. När jag funderar på vad jag har åstadkommit den senaste veckan så är det ju rent beklämmande...

Måste bara önska dig lycka till imorgon. Hoppas att du kommer att klara av arbetsträningen och att det inte blir alltför besvärligt med toaletterna.

Skickar en uppmuntrande kram per express till dig:)

Bloggullet sa...

Ärligt så känner jag mig både slö och energisk. Antingen sover jag eller så far jag runt och försöker få gjort saker. Det går upp och ner hela tiden. Så jag tror inte du behöver vara avundsjuk.;0)
Kramar

UllaJohanna sa...

Usch ja! Städa toaletter efter andra är faktiskt relativt äckligt... Har jobbat (för mycket länge sedan) som "hygientekniker" på ett pappersbruk och toaletterna slogs vi inte om att få städa, om man säger så... URK!!!

Lite uppmuntran och hejarop sändes härmed!!!
Kramen!!!

S sa...

Här är en annan f.d. "hygientekniker" och industritoaletter är inte att leka med! Men man vänjer sig... till slut tyckte jag nästan det var värre att damma fina kontor för alltid var det någon gnällig sekreterare som anmärkte...

Hoppas ändå det har gått bra för dig. Kram!

Bloggblad sa...

Hehe... fnissar jag lite löst och minns i min ungdom när jag dagligen skurade toaletter efter ungdomar på vandrarhem eller ungdomsgårdar, sommarjobb... jag är numera rätt kvackmagad, men då... jag struntade totalt i vad det luktade, och vad det var jag skrapade loss från väggar och golv...

Gullan sa...

Jag spyr ALRIG i toaletter, uäck!!! Nä jag spyr i spann, och finns inte det så spyr jag i handfatet, men FAN aldrig i en toaholk, jag menar som om man inte mådde illa ändå UTAN att köra ner hövvet i dasset :O

Kram!