tisdag 3 mars 2009

Brev från försäkringskassan

Jag fick brev från försäkringskassan idag, det berörde min Planering för återgång till arbete. Och där stod att min behandling hos psykiatrin var pågående.
Om en behandling är pågående där jag varken träffat psykiatriker eller någon personal sen i september så är det skrämmande. Hur ska man få någon ordning på psykiatrin så att de som behöver får det bemötande och hjälp de är berättigade till.

Faktiskt så ska jag gå en kurs om bland annat psykotiska tillstånd och om hur psykiatrin ska planeras i kommunen. Så det ska bli spännande och jag ska passa på att ställa så många frågor jag någonsin kan,det blir nog för kursledarna att fixa öronproppar till slut.

13 kommentarer:

Gisan sa...

Stackars de kursledarna ;-) Nej, fråga ut dem ordentligt. Det de inte kan svara på får de väl ta reda på. Kramar...

heavenandearth sa...

Hej gumman!
Tack för grattiset!! (kan man säga så?)
Å för att du skriver så gulligt beröm om mina foton att jag blir generad!!

Intressant det där brevet du fått! Tycks gälla i många kommuner, att läget är så. I mitt tycke så sköts det ofta helt undermåligt o dom verkar inte fatta vidden av vad/hur dom gör!!!
Eller...inte gör , kanske är bättre!

Så pass på o ställ frågor du!!! Fråga om de verkligentänker på patienterna/människorna? Eller om det är bara är ekonomin som styr!

Nee, usch! Nu blev det tungt!! Jag blidde lite upphetsad där..inte konstigt med det ämnet! Haha!

Det går undan på den här bloggen! Inläggen bara haglar!! Jag fick läsa ifatt ordentligt!!
Kulit!!

Stor Kram på dig!
Iréne

CharmKatti sa...

Ja det är bra, ställ en massa frågor, gärna obekväma sådana och kräv svar!

Har du fått fint besök ännu då?
Kankse pressen har hört av sig?

Bloggullet sa...

Till Gisan.
När jag kör igång som en kulspruta får de huka sig.;0) Jag kommer att kräva svar, de får ta reda på fakta, det gäller att passa på när de inte kan smita.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Iréne.
Jag tror det ingår i regeringens nya direktiv till FK, så de breven sänds nog ut överallt. Man kan gå igång när det gäller detta ämnet, kan diskuteras hur länge som helst.
Du tar fina foto, de är som konstverk.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Katti.
Ja det ska jag göra, jag gillar det, är nog lite knäpp. Och pressen har nog inte fått tag på nyheten än.;0)
Kramar

LevaLivet Lyckligare sa...

FK är i en klass för sig! Det har inte skett värst mycket förbättringar hos dem, snarare tvärtom. Inte bara det att allt ska ta så lång tid, men också att man varje gång man ska träffa dem får upprepa allt. De byter ju handläggare lika ofta som det byts ut underläkare inom vården. Som patient/klient så känner man sig som att man bara är till besvär.

Ta nu tillfället i akt och grilla dem rejält med alla frågor du vill ha svar på! Om du har tid till dig så skulle jag rekomendera att stolpa upp lite punkter redan i förväg, jag vet att jag har svårt att minnas allt jag ska fråga om jag inte har lite stödord uppskrivna... Fast det har nog mest med att göra att det hopar sig så mycket att ta itu med just pga. att besökstiderna är så svåra att få? ;)

Therese sa...

Hihi, jag ser att du hade massor med utlottningar att vara med på.
Lycka till =).

Kram
Tezz

Anonym sa...

hej där! jag ha krångel med att kommentera hos dig ibland. Heja på..behandling- borde defineras...det är ju själva den.

fast detdär med att få svar, kan nig vara mer osäkert. Egentligen skulle det behövas ett nationellt uppror för patienternas skull. Oftast hanlar det om " farlighet" istället för "mänsklig rätttighet"

ha en fin dag!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Kul att du gillade min blogg !
Din är onekligen oxå väldigt intressant . Jag blir bara så arg på alla institutioner som sitter med en massa dumma regler och är bara såå oflexibla och kalla .
Folk måste alltid veta lite mer och ligga ett steg före för att få det dom har rätt till .
Kram/Lotta

Anonym sa...

Ja du, vad ska man säga om FK och psykatrin?
Jag har själv fått en remiss till en psykolg nu och jag undrar hur länge jag ska få vänta innan jag kommer dit...
Man kan bli sjuk bara av att vänta hela tiden...

Önskar dej en fortsatt fin vecka
Kram Maria

S o F sa...

Ja, och hur ska "vi" få ordning på FK? ;)

Ha det!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det är intressant det du skriver. Och hur i hela friden ska fk kunna bli som ett stöd någon gång. Istället för tvärtom. Och hur ska vi kunna få rätt till det vi behöver när vi nu ändå liksom betalar skatt.
Svårt är det.
Men en stor kram kommer här.
/Lallis