torsdag 19 mars 2009

Bli pigg till påsk

Idag är jag nere för räkning , ska börja arbeta upp min energi och försöka få mer livsglädje igen. Jag ska tvinga mig att ta promenader, äta ordentlig mat, komma ut dagligen, sova på bestämda tider.

Just nu befinner jag mig på en basnivå där det nästan bara gäller att leva och stå ut. De ordinära vardagssakerna känns jobbiga, jag kommer knappast ut, sover uselt, har inte någon direkt aptit mer än på sötsaker, och knappast det heller.
Känns som i en boxningsmatch där de räknat till sju och jag kämpar för att komma upp före tio.

Så det ska ordna sig, det har det ju gjort alla gånger förr. Lite vårluft och solsken så ska jag bli människa igen. Så om några dagar ska jag vara piggare än idag,annars får jag pisk av påskriset.

9 kommentarer:

Bibban sa...

Ja frisk luft kan göra underverk..och solen skiner ju idag, så ut och tanka lite energi
Kram och ha en bra dag

CharmKatti sa...

Härligt att höra tjejen, att du faktiskt vill komma igen!

Många kramar
/Katti

Anonym sa...

Hejsan då är vi två som gett sig attan att bli bättre ,,jag försöker precis som du!
Men jag har kommit en bit på väg med maten ,,käkar Lchf kost ..
Försöker gå ut med hundarna 3ggr varje dag ..(jag)
sedan går övriga familjen,,de andra 1-2ggr..
Hur kan vara så j-vla trött?????
Kram Jenny

Anonym sa...

vet hur det är när man känner sig så där. Bra att du vill försöka ta tag i det. Det som hjälpt mig är roliga filmer som får mig att skratta. Det brukar få igång mig så att jag sen kommer utomhus. Jag tror starkt på skrattets läkande. Ibland får man nästan tvinga sig att skratta tills det kommer spontant. Lycka till! Kram

Anonym sa...

det grejar du!

när inte sjäen vill...då får huvudet se till att kroppen föregår med gott exempel. Så är det nog för alla ibland.

Projekt livkraft- liksom.

Kram på dig.
Något om kanske ger dig hopp...det finns samordnade aktioner för att uppmärksamma de sjukskrivna;
http://allehanda.se/start/harnosand/1.860316

Bloggullet sa...

Till allihop.
Tack för era kommentarer, jag har varit och besökt era bloggar istället för att svara här idag.;0)
Kramar

Gullan sa...

Sen lilla jycken åkte hem har jag väl gått ut i snitt en ggn/veckan.....ja om man inte räknar dom überkorta promenaderna till och från mamma dom här dagarna hon var och hjälpte brorsan när alla var sjuka, då gick jag ju och såg till hennes katt. Nåja, sammanlagt kanske två minuters frisk luft varje dag i några dagar iaf, inte illa det för att vara jag just nu!

Nä, jag måste skärpa till mig jag med!

Kram!

Gullan sa...

Förresten, när är påsken?!

Har noll koll på allt den här våren som det verkar.....glömde farsans födelsedag, glömde svägerskans födelsedag, och har hållt på att glömma mammas.....nåja, hon har inte fyllt ÄN, men hon gör det i dagarna och det har jag hållt på att glömma bort....så jag får inte göra det nu då, glömma bort den alltså!

Kram!

Anonym sa...

Det tycker jag låter som ett bra beslut...
Det här fixar du!
Kram Virpi