söndag 22 mars 2009

Huller om buller

Så återgår jag till realiteten igen från drömmarna om att vinna skönhetsprodukter. Igår la jag mig i god tid för att vara jag och tänkte att nu ska jag nog äntligen få ordning på min sömnrutin och sova på någorlunda bra tider. Och så vaknar jag igen efter bara några timmar igen, och sen har jag suttit här och hängt.

Nu sover jag huller om buller med några timmar då och då, och jag börjar bli trött på det. Trött, det är rätta ordet, utled är ett annat lämpligt ord.
Nu ska jag lära mig sova på bestämda tider och sluta tramsa runt på nätterna, så det så.

Mitt liv består av huller om buller lite överallt, många huller om buller är självvalda och andra jobbar jag med för att få till ordning och reda.
Kanske kan det bli om man får leka med ord lite huller om reda, eller ordning om buller.
Bara att leva är ett arbete i sig när man är lagd åt huller om buller hållet.

Och jag håller med, jag är barnslig och det är jag stolt över.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätt vara barnslig, det är så befriande!
I en huller om buller-tillvaro kanske det rentav underlättar med lite barnslighet?

Kramar

Gullan sa...

Varför har man egentligen så många hang ups på hur man "ska" vara?! Jag menar jag känner ju igen mig till fullo i dig, men jag tror faktiskt jag frambringar mina dagar/nätter ÄNNU värre än vad du gör.....men egentligen, värre i förhållande till VAD?!
ÄR det så att vi VERKLIGEN i grund och botten inte trivs, eller är det alla föreställningar om hur man "ska" leva/vara som gör att vi inte trivs?!
Lite hönan å ägget stuk över det hela tycker jag, men inte blir jag klokare för jag kan faktiskt inte svara på min egen fråga.

VARFÖR måste det vara så JÄKLA krångligt att leva för "såna" som oss *suck* :(

Du får iaf en huller om bullerkram.....å nu börja det regna oxå,hm.

Fru Pusselbit sa...

Det där med huller om buller stämmer så bra in på vårt liv just nu. Här är det disk huller om buller i köket; tidskrifter, böcker och tidningar huller om buller i lägenheten; makens alla verktyg huller om buller i hallen; tvätt huller om buller i hela badrummet (och i alla sovrummen)... behöver jag skriva mera? ;)

Jag tror att livet vore oerhört trist om man hade en alldeles perfekt ordnad tillvaro. Fast det vore förstås trevligt att ha en mycket bättre ekonomi! ;)

Ha det så gott!! =) kram