fredag 13 mars 2009

Tevefanatiker som längtar efter Rent hus

Jag kan lägga till mer galenskap på min meritlista, jag är en tevegalning. Jag har gillat att kolla på teve ända sen jag var ung, det känns lite pinsamt att erkänna att man gillar att glo på tv, det är liksom inte fint.

Ändå har teven varit min terapi och stöd genom många kriser, och jag är lite allätare. Nu längtar jag efter Rent hus som börjar nästa vecka, jag fick sån lust att städa när jag kollade på det och det behövs just nu. När man såg hur de älskade att städa, hur de dök ner bland såpa och städredskap och skurade och gnodde, då gick även jag igång. Och så fick man bra tips på städning.

Sen var det ju inte så aptitretande när de visade alla äckligheter hemma hos folk,och av någon anledning så råkade min son och jag ofta äta när vi kollade på programmet ihop. Det kan användas som bantningsmetod.

Nu ska jag försöka göra någonting på fredagseftermiddagen, handla, göra middag och lite smått och gott.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Titta du på tvn inget att skämas för det gör jag ofta också.
Ha en goer fredag.

Bloggullet sa...

Till Jasminen.
Jag ska försöka låta bli att skämmas.;0)
Ha en skön helg.
Kramar

thebromanders sa...

Här har du en till som gillar att glo på tv... och jag håller med, det vågar man ju knappt erkänna! Det där städprogrammet önskar jag skulle gå här med, för där behöver jag inspiration, helt klart!! Tycker det är SÅÅÅ tråkigt att städa...
Vad kul att du hälsade på hos mig! Nu ska jag läsa lite mer, du skriver om depression o trötthet står det... saker som jag själv lidit av...

Anonym sa...

Jag har också en förmåga att RÅKA äta när det visas Rent hus på tv. Okej om man tar mat och sätter sig och kollar på rent hus när man VET att det är, då får man fasen skylla sig själv. Men som häromkvällen då jag tog mat och satte mig och titta på något annat och helt plötsligt Rent hus dyker upp på reklamen, då undrar man om det inte är för att jävlas med en.
Kram

Bibban sa...

haha ja de e så sant..bantningstips..titta på rent hus..Ha en jätteskön tv-fredag/kram

Tant Janet sa...

Visst är det skönt att glo på TV.... man ska göra det man känner för!

Anonym sa...

Haha, bantningsmetod, den var bra!
Jag gillar också Rent hus - en slags skräckblandad förtjusning. Det var lustigt jag pratade med svägerskan i telefon i gårkväll och vi pratade om just Rent hus.

Ha en bra kväll och njut av TV-programmen!

S sa...

Jag gillar också tv. :) Serier som Cityakuten, Medium, Grey's Anatomy... men också dokumentärer och ett och annat på Discovery channel. Sport ibland. Gamla sitcoms. Filmer om de går på någon kommersiell kanal så det finns reklampauser man kan gå och göra annat på, annars orkar jag inte. Jo, och i år har jag tittat på Let's Dance också. Visst är tv bra tidsfördriv!

För x antal år sen jobbade jag som städerska, och blev riktigt trött på allt som hade med dammsugare att göra, hemma håller jag bara det mest nödvändiga i ordning. Skrubbar sällan bakom spisen... så Rent hus är rena skräckfilmen för mig! Men att folk ställer upp på att vara med i ett sånt program...

Kram!

UllaJohanna sa...

Har också funderat på hur dom är funtade som ställer upp på att vara med i Rent Hus...
Hu! Här skulle dom nog få sitt lystmäte... Bakom kylen och spisen och... Isch!

Men som bantningsmetod kanske det är bra :-)!

Kramen och ha det gott i helgen!!!

Bilder från min kamera sa...

Såg också att "rent hus" skulle starta igen. Den lilla snutt man fick se där en manlig person bor, var det mest vidriga jag sett på bra länge. Hur är det möjligt att låta det bli ett sådan förfall. Alla bakterier som bildas,vissa är rent livsfarliga för oss människor.

Tanken att mitt hem skulle se ut så existerar inte upptill på mig. Att sedan visa upp ett sådant hem för allt och alla som tittar på programmet, tendera nog till att bli ett samtalsämne bland grannarna om just den personen som då medverka.

Själv är jag ingen tv-galen person, där finns numera inte mycket att vila ögonen på. Alla realityserier som mest står mig upp i halsen, känns mest som om ingen människa klara av någonting i det egna livet utan måste har hjälp med allt. Men det är jag som tycker så, andra tycker säkert annat. Alla åsikter är lika mycket värda och åsikter ska vi ha. :)


Kram och en bra lördag önskar jag dig.

Anonym sa...

Kul att du är med =)

CharmKatti sa...

Jag gillar oxå rent hus! Kul att se hur äckligt allting är och hur fint det blir efteråt!

Gullan sa...

Med tanke på att jag inte städat sen nån gån innan jul (ja förutom nån turbodammsugning och gjort rent badrummet då och då, i badrummet har jag definitivt en gräns för hur skitigt det får bli) så ska jag verkligen gotta mig i Rent Hus.....fast jag gillade dom brittiska damerna som var i USA ännu mer (gick på kanal5, minns inte vad programmet hette). Hoppas få lite inspiration till att börja städa......kanske ;)

Kram!