söndag 29 mars 2009

Jag har lagt in foto






Jag har just varit ute och skulle fotografera, först tog batteriet slut. När vi satt i nya och jag kommit ut och tagit några få bilder så var minneskortet fullt.
Och så är det så fint väder att fota i, solen skiner, blommorna har öppnat sig mot solen och det är knoppar på träd och buskar. Faktiskt är det den varmaste dagen i år.

Jag får göra ett nytt försök imorgon.
Så jag lägger in några foto på mina två kattor istället, de heter Bertil och Bonki.
Även kallade Tussen och Tufsen.

20 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad fina katter hur många har du.
När jag ser dessa söta saker så vill jag skaffa en har ingen just nu.

hugan sa...

Så typiskt att allt ska strula när man bestämmer sig för att göra nåt..Fina namn på katterna ;)

Gullan sa...

Åhhhh va fina dom är!!! Det översta kortet är ju helt underbart :)

Själv har jag inte satt näsan utanför dörren sen i fredags kväll, det är ju SKRÄMMANDE hur jag frambringar mina dagar nu i dom här vackra vårdagarna :(

Kram!

virpi sa...

Så söta! Nästan lika söta som mina katter :)
men så känner väl alla kattägare.
Kram virpi

Villa Nian sa...

Så finna dina katter är! Trånga lådor och katter det hör ihop :-)

Karin Berg sa...

jättefina bilder och man ser hur solen värmer katterna :-) snart är våren här också!

UllaJohanna sa...

Så gosiga katter!

Och fina bilder! Det översta är helskön!!!

Kramen!

segsliten sa...

Vilka gosiga katter!
Kram ☺

LevaLivet Lyckligare sa...

Åååh, vad jag saknar min gamla katt när jag ser de där bilderna! Jag känner mig lite kluven när det gäller frågan om jag ska skaffa nytt husdjur eller inte. Jag har svårt att klara av förlusten, de lever ju inte lika länge som oss och varje gång en katt eller hund (som vi haft i familjen) har dött... ja, det har känts som att man slits mitt itu!

Nu är smärtan över förlusten mer avlägsen och jag kommer mest ihåg hur go min katt var. Hur gamla är de och vad är det för sort?

thebromanders sa...

De är verkligen ursöta!!

oumberligating sa...

Fina katter, har varit dålig på att kommentera sista tiden, har nackproblem just nu vill bara tala om att jag gillade ditt inlägg, fattigbloggen, klockrent på alla sett, som alla dina tankvärda inlägg förstås.
Ha en bra vecka mvh från Peter!

Roses & Angels sa...

HEJ! MEN så söta katter hahah. Den första bilden är ju riktigt gullig. Kissen verkar njuta av solen. Hoppas du har en bra dag: Kram Christa

maria sa...

bertil och bonki , jag skrattar -f låt ..
det låter som 14isens polare ..
men jag menar inget illa , bara dålig humor .
ville bara säga att jag ofta läser här .
gillar bloggen oavsett vad du skriver
sänder en styrke kram inför nya veckan
nu ska jag själv på f-kassan .

Anonym sa...

Underbara bilder! Katter är bara för söta - enda nackdelen är kattlådan... :-)
Kram

Gisan sa...

Vilka underbara bilder! Man blir så glad av att titta på dem. Kramar...

Samtal från min trädgård sa...

Jag blev riktigt glad av att titta på katterna.
Samtidigt håller jag med dig kring detta med sjukersättning, förtidspensionärer och dylikt. Det var just det jag även sa på mitt senaste möte med FK, att jag inte hade råd att ta arbetsträningen i lugn takt, att jag faktiskt är tvungen att komma tillbaks till min arbetsplats för att få ut en lön, som man kan leva på. Sedan är jag helt övertygad om, att arbetsplatsen inte kommer att bli nöjd med min arbetsinsats, men det får de ta med andra, jag sitter på min pinne!!

Roses & Angels sa...

HEJ ! TACK SÅ bra då kan vi fortsätta hålla kontakten hihihi :-) Hoppas du har en bra dag! Kram christa

heavenandearth sa...

Hej goaste du!!!
Såg precis att du skrev!!

Men jag ser nog ut som ett frågetecken!!
Vad har jag missat???
Har jag vunnnit??

Jag har precis vaknat efter att ha sovit i 18 (!) timmar!! Hade rensat i pappas lägenhet innan o gjort lite annat o igår, söndag, så satt jag på loppis i 5 timmar,
Jag slocknade!!! Helt utslagen till kropp o knopp!

Ska ägna dagarna åt att läsa ifatt på bloggarna igen! Jag e hos dig o läser även om jag inte skriver varje gång..

Berätta nu!!
Vaad har jag vunnit????
BamseKram!
Iréne

Ovala drömmar sa...

Åh vilka gosiga katter!
Kattfoton kan man inte lägga in för många :)

Jag inkluderade tom min ena katt i mina vårteckensfoton idag ;) Det är inte bara vi tvåbenta som älskar när våren kommer.
Gillade dina blomfoton här ovan. Jättefina!

Mvh Veronica

Anonym sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHH!
Kattälskare som jag är faller jag direkt för dina underbara fyrfotingar. Gud vad gos-sjuk jag blir! Jättemysiga. Lyllos dig som får ha såna godingar i din närhet. :) kramar