fredag 22 maj 2009

Trädgårdsfrossa på Svaneholms slott i helgen

Nu på lördag och söndag är det trädgårdsfest på Svaneholms slott, det är plantor, försäljare, utställare och föredrag. Hannu Sarenströmska ska signera sin bok Trädgårdsvisioner.
Där är så fint på Svaneholm slott, det är skönt att bara ströva omkring och ta egen fika med. Jag ska dit och frossa rejält i trädgårdar, det känns som ett evenemang just i min smak.

Nu önskar jag en solig helg för idag har det åskat.
Vi planterade blommor idag och jag jobbade lite till i trädgården. Nu får jag ta det lugnt med köp av plantor för trädgården är snart full, tänk om jag blir totalt euforisk och köper massor i helgen. Jag kanske får gå med i anonyma trädgårdsmissbrukare för såna som är överköpare av blommor,som vill ha nästan alla existerande träd, buskar och blommor som man kan konsumera.

Som står dräglande besatt bland plantorna och bara köper och lastar på mannen kassar och krukor så han snart är dold bakom all grönska. Och fortsätter sin färd bland plantornas förlovade land med en drogads enträgenhet, överskrider kontot med betalkortet och får hyra lastbil för att få hem alltihop.

Jag får säga åt min man att stoppa mig.

8 kommentarer:

Pärlan sa...

Här är en till som frossar i blommor och kan inte få nog.

Lövkojan har jag köpt "färdig" och den doftar så gott.

Ha en riktigt trevlig dag vännen
Kram

Maria sa...

Hejhej.
Nu kan jag äntligen skriva hos dig. Har inte kunnat det på flera dagar. Varje gång jag gått in på din blogg så har det kommit upp en ruta där det står något som jag inte kommer ihåg nu och när jag klickat bort den ruta så står det bara att sidan inte kan visas på din blogg. Weird för det var bara hos dig det blev så och sen några andra hemsidor men då¨har det hjäölp att bara uppdatera sidan så har det funkat.

Jaja, röra på sig är aldrig fel, inte för nån :)
Kram

StinasLoppis m.m sa...

Ja det är så roligt med blommor o växter ,hoppas du får en rolig helg bland blomstren :Kramis/Stina

Galleri Dalhem sa...

...det är i maj det ska ske !!! det som vackert ska le...
mot Dig som skapat !
Då kan Du vila och bara vara.

UllaJohanna sa...

Låter så härligt!!!
Hoppas du får en riktig heldag med växter och fika och allt!

Kramen!

Anonym sa...

Vad kul du ska ha det.Åhh vad skoj med massa blommor.
Min man kan inte stoppa mig!
Vad är VHS? läste nåt om det i tidigare inlägg.Ska du plugga?
Visst är det dyrt med inredning,,men jag fyndar det mesta i mitt hem :)
Men ser till att det blir som jag tänkt mig:)
Man får tyvärr inte inrednings bidrag av Fk...inte heller ett julkort:(
Kram Jenny

Mina ord - min vardag sa...

Du får säkert en jättetrevlig dag. själv så går jag på mitt jobbepass ikväll och sen har jag hela helgen pust.

Anonym sa...

Det är så kul att köpa växter :P
Man har en tendens att köpa på sig massor och sedan sliter man sitt hår innan man har placerat ut allt :D

Du kan maila mig om du undrar över nåt,du vet........

Kram Sickan