lördag 16 maj 2009

Plikter och måsten är trogna ända in i slutet

Hur du än struntar i dem så är de några som följer med överallt. Som inte sviker eller lämnar dig hur du än skriker på dem, blir arg eller skäller på dem, hur du än försöker smita undan så är de där troget. De är tjatiga och gnälliga och kräver uppmärksamhet hela tiden, de lämnar dig knappast ifred.

De lämnar dig inte hur du än struntar i dem. Du trampar på dem, sparkar undan dem, föser undan dem.
Tänk om det hade varit något roligt som klängt sig kvar så energiskt, nu är det plikter och måsten jag talar om. Hur du än skjuter upp måsten så är de där troget ändå.

Så vad händer om du försöker strunta i dem för evigt. Då kommer kanske Rent hus från teve och hälsar på hos dig.

13 kommentarer:

thebromanders sa...

Bra skrivet!!

Inger sa...

Godmorgon!
Jaa precis sådär är det. Fast numera tar jag inte sådär jätteallvarligt på städplikterna iallafall, det var värre förut när alla barnen bodde hemma. Fast visst finns det i huvudet att man måste göra det eller det...
Vilken söt katt du har förresten..=)
Kram Inger

Unknown sa...

Hej vännen!ja nog är det så,
så sant skrivet..men då ska man
nog strunta i alla måsten länge
innan rent hus besöker en,hihi
Ja hur kan folk låta det gå så långt
och man funderar varför dom vill
visa upp sina ostädade hem på tv.

Tack för din goa kommentar,
önskar dig en skön Lördag!

Kram Maria

Cattis sa...

jag är ingen pedant precis, men inte en kandidat för rent hus heller. jag orkar inte städa och brukar be om ursäkt för det till barnen och deras kompisar.

Mina döttrar är 13 och 15 år gamla och hjälper till oerhört mycket hemma, hade det inte varit för dem, hade nog rent hus kommit.

Ha en bra helg.

Cattis

Mina ord - min vardag sa...

Bra inlägg. Ja passa dig för rent hus. HAhaha Ha en bra lördag det ska jag ha

Gisan sa...

Så underbart skrivet! Tänkvärt och roande på samma gång. Kramar...

hemma hos lilla mej sa...

Himla bra skrivet.Du undrade hur du skulle tävla hos Annika.Bloggen heter i en röd liten stuga.Hoppas att du hittar dit.Ha en skön lördag kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Viveka Gulda sa...

Hej
Nu är det dags för avslutning i vårteckensutmaningen. På måndag kör vi Grand Final och jag kommer att lägga ut allas adresser i ett inlägg och uppmana folk att gå runt och titta på finalen. Det vore jättekul om du ville göra ett avslutningsinlägg och visa hur långt våren har kommit hos dig!
Kram
Viveka på Humlebacken

Galleri Dalhem sa...

Rent hus ??
...vet inte vad det är !
Jag mår bra i det jag har.....
Ödeslagen säger mig att aldrig lämna " de mina tjatiga "......dom förklarar mitt Liv och får mig att se om mitt " KARMA ".

Marie//Tekla Maräng sa...

Har idag givit upp för måstet städning så i ett ilsket tempo framförde jag detta oljud och åbäke till dammsugare om dom ändå kunde göras lite tystare och framförallt dammsuga mer än dom gör. Min spottar ut en hel del där bak vill jag lova. Så nu sitter jag och tröstar mig framför datorn.
Trevlig helg:)

Anni sa...

Mitt hem är redo för "Rent hus" - eller en alldeles vanlig lokalvårdare - själv är jag urusel på sådant (kan bero på att jag har fem till i familjen som är bra på att dra fram grejer och mindre bra på att plocka undan...).

Jord och jordförbättring sa du? Jag köper hem jord i påse från Hammenhögs, deras p-jord. En gång har jag köpt matjord från lastbil och så mycket ogräs som jag hade efter det inköpet vill jag aldrig ha igen! Gödslar gör jag med höns- och kogödsel, dessvärre regnar det ju så sällan här i Stockholm på våren/försommaren, så det blir ofta bara en gödning (så snart jag märker att det regnar springer jag ut med hönsskiten i högsta hugg för att sprida den bland växterna!).

Och när jag skriver detta kommer min orädda koltrasthona in i farstun för att tigga mat!

a sa...

Hihihi... mig ringde dom imorse, men jag hittade inte telefonen så jag kunde inte svara;)
Ha en skön lördag och tipps: håll dig hemifrån så slipper du se alla plikter en stund;)
Kramkram:)

Gullan sa...

Du, här är det STOR Rent Hus-varning kan jag säga!!!!

:((

Kram!