måndag 18 maj 2009

Rapport

Nu känns det som om det är länge sen jag skrev här, har känt mig lite krasslig i halsen och trött.
Och det gjorde att jag inte kunde gå på möhippan i lördags som jag skulle, det skulle bjudas på mat och blandas smaskiga drinkar. Sen skulle vi ut i Malmönatten och roa oss, jag är ledsen att jag inte kunde ta mig dit. Dock berodde det även på att jag måste vara hemma med min son eftersom min man jobbade på kvällen.

Möhippans kära huvudperson och festens söta arrangemangfixare ska gottgöras med ett besök snart, eller kanske ska jag kalla det bestraffas med ett besök.

26 kommentarer:

Inger sa...

Vad tråkigt att du inte kunde gå på möhippan, och att du är krasslig.Krya på dig!

Ja jag gör middag varje dag. Sonen ska ju äta och så måste han ha matlåda varje dag.Men vore jag själv skulle jag nog bara leva på mackor tror jag.
Kram
Ps: Vilket fint pris du fick. =)

StinasLoppis m.m sa...

Åh så synd att du blev krasslig hoppas du har piggnat till , vilken fin vinst du har fått -va skoj att du vann;Kramis/STina

Anonym sa...

Krya på dig, du får väl ingen förkylning nu?
Grattis till priset, det är ju jättefint!

a sa...

Svar: Jo, jag förstår dig att det måste vara jobbigt. Har du ett jobb fortvarande fast du är sjukskriven? Vad var det för jobb? Vad har du för utbildning? Jag är lite nyfiken, men skulle vilja få en hel bild på din situation. Och varför du är sjukskriven.
Jag visserligen funderar på om du skulle kunna jobba kanske ett par timmar om dagen, jobba kanske med några andra arbetsuppgifter än dem du gjorde innan du blev sjuk... Eller vill du tillbaka till samma ställe? Fungerade arbetsmiljön och arbetskamraterna? Saknar du tillbaka? Eller vill du byta till ett annat ställe? Vill du jobba med någonting helt annat? Utbilda dig till någonting annat? Du ska ju gå skrivarkurs. Tänker du det som ett led till ett nytt jobb, eller som personligt utveckling eller hobby?
Det var mycket frågor, du måste inte besvara om du inte orkar, men jag vill gärna bidra, jag bryr mig om dig och din situation.
Ha en fortsatt skön måndagskväll, skulle jag kunna säga, en natt kanske, klockan är redan mycket;)
Kramar!

Anonym sa...

Jisses vad frågor ovanstående hade Hahhaaaa
Jag blev stressad bara jag läste.
Ku latt flera bryr sig i alla fall :)
Hoppas du mår bättre och njuter av det fina vädret som kommer ibland:)
Ibland går det inte vara alla till lags.
kram Jenny

heavenandearth sa...

Hej vännen!!

Tack för dina gulliga ord!!! Blir så glad när jag läser dina kommentarer! Du e alltid så go´!

Men nu gjorde du mig alldeles konfys!!!
Har jag gått o vunnit igen????
VA´?
Måste kolla, för jag har ingen aning om vad jag har för tävlingar just nu...!

Jag kan behöva lite tröstpris för min älskade lilla vän, hunden MIG, vandrade vidare till grönare vallängar förra veckan...
Saknar honom jättemycket!!! Han var ju nästan som min egen hund...

Vad trist att du missade en sån skojsig tillställning!! Men men, ibland e de bara så..
Hoppas att du kryar på dig snabbt så att du kan vara ute o fota!!

Massor med kramar till dig!!
Iréne

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du känner dig lite bättre nu.KRAM Lallis

Cina sa...

Hej!
Har hittat till din blogg idag. Mycket fint att läsa och titta på! Jag är i liknande situation som du och känner igen mig i mycket.

Helena sa...

Hej! Trist att missa möhippan men snart ska du ju få gå på bröllop och det slår ju allt! Hoppas du känner dig bättre idag! Kram Helena

Jenny sa...

Hej Bloggullet!
Vilken härlig och ärlig blogg du verkar ha!
Jag trillade in hit och blev fast en bra stund här....((-:

Hoppas det är ok om jag länkar till dej?

Kram...//Jenny

Maria sa...

Jo insändare har jag också skrivit fast vet inte vad jag ska skriva om längre :)
Kram

Anonym sa...

Naj, vad trist att inte kunna vara med på möhippan! Hoppas att du kryar på dej snart. De har lovat underbart väder till helgen, så det ser jag fram emot.
Tittade lite på dina bilder du la in senast och hon är bara för söt din kisse, helt underbar! Jag är så sugen på en liten kisse igen, så vi får se här efter sommaren om vi skaffar en då.

Sköt om dej vännen och må så gott
Kram Maria

UllaJohanna sa...

Trist att du missade möhippan, men jag hoppas att du mår bättre idag?!

Var rädd om dig!!!

Jättekramen!

Bloggullet sa...

Till Inger.
Jag är ju ofta efter med svaren här så nu är jag pigg igen.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Stina.
Tack, det är alltid kul att få en övveraskning.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Marskatten.
Tack, nu är jag pigg igen.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Heidi.
Nu är det natt igen,jag mailar mitt långa svar.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Jenny.
Jag är så glad över att så många bryr sig.
Det är jobbigt att vara alla till lags, ibland orkar man knappast vara sig själv till lags.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Iréne.
Tack. Jag hoppas att du kommit på vad du vunnit nu,;0)
Beklagar det med hunden, det är sorgligt när ens kamrater lämnar en.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Lallis.
Tack för omtanken.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Cina.
Kul att du kom hit och att du gillade bloggen.
Du är så välkommen tillbaka.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Helena.
Jag måste berätta något lustigt, bröllopet har redan varit för vi skulle ha möhippan i efterskott.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till J.
Kul att du kom hit och tack för berömmet. Det är en ära om du länkar till mig.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Maria.
Jag brukar komma på insändare när jag kollar tidningen, dock glömmer jag det igen.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Tidsfördriv.
Tack för omtanken.
Det ska nog bli soligt imorgon så det blir nog fint i helgen.
Jag är så glad över mina katter, skulle vilja ha fler om det gick.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Uffematten.
Tack för omtanken.
Kramar