torsdag 28 maj 2009

Bloggrunda

Nu har jag varit på bloggrunda, läst och kollat på alla fina bilder. Jag har knappast fotot på senaste tiden, det har varit stormigt och lite trist ute. Nu fick jag lust igen efter bloggresan.
Sen är det ju så att första omgången blomning pågår än så jag väntar på att det ska komma fler blommor.

När vi planterade igår så rev och slet stormen omkring oss så vi knappast hörde vad vi sa, okej, jag överdriver nog lite. Jag gav upp till slut när det blev för ruggigt.


Nu har jag planerat att göra en lista på saker som jag ska göra, ska försöka bli duktigare på det än förut då jag haft en lista där många saker kvarstår att göra. Dock gjordes listan inte efter vad jag egentligen ville själv utan av måsten och borde, och vad andra anser att man bör. Nu ska jag göra listan efter vad jag önskar att göra med livet och det jag känner är roligt, även om det nog kommer med lite nödvändigheter med. Jag återkommer med listan här när den är färdig.

Har ni listor? Ni får gärna berätta om ni har lust.

40 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en bra lista det där..att göra saker som man själv vill och inte det andra vill!

Blir nog fina bilder sedan på dina blomstrande blomster!

När du nämner oväder,skrev just i ditt förra inlägg att det snöar här,huu..inget väder att vara ute i inte!

Kram Maria

Sussi sa...

En stund (lång eller kort) ska man göra det man själv har lust till varje dag. :)

a sa...

Jodå, listor finns och återskapas dagligen:) men hur mycket som blir gjort är en annan sak. Städning är inget jag ska ägna mig åt att skriva listor om, det blir inte gjort hur jag än planerar, men massa andra saker brukar jag kunna bocka av.
Jag brukar lista i huvudet i några steg hur jag vill att mitt liv ska se ut om ett år, om fem år etc. Sedan funderar jag på vad det krävs för konkreta saker för att komma dit... Det är en lista som jag har lyckats att ta mig framåt med.
Ja, det finns massor av härliga blommor ute. Otroliga mängder maskrosor!!!
Ha en skön dag idag!!!
Kramkram:)

CharmKatti sa...

Jag är en riktig listmänniska!
Hela huset är fullt...på gott och ont.

Och visst tusan är maken långhårig, han har fasen längre hår än jag. Men han låter du bli;-)
Jag har oxå allt haft en förkärlek för långhårig män, men så gillar jag ju hårdrock åsså:-)

Lisa sa...

Hej! Vad kul att du vill vara med på sommarSverige-utmaningen! Det är ett sommarSverige-inlägg varje måndag som gäller, valfritt antal bilder i inlägget. Om man missar en vecka eller så är det ingen fara, men annars är det ett inlägg varje måndag som gäller. Sen får vi se hur länge vi håller på. :)

anna sa...

haha, jag har listor för allt, sen glömmer jag att titta å dom bara, det är där problemet ligger! ha en bra dag

Pärlan sa...

Det låter bra, man skall göra det man tycker om och man vill.
Jag försöker att sortera bort alla måsten och jag är rätt duktig på det.

Livet är till för att njutas.

Ha en skön dag vännen
Kram

oumberligating sa...

Ser att du precis som jag varit ute på en bloggrunda! Min har varit en lite längre variant på en vecka ungefär, haft lite "bloggsemester" helt enkelt, ibland behövs det för att få lite insperation, riktigt riktigt har den inte infallit men jag skriver små kommentarer här och där idag i alla fall, självklart på din alltid fina blogg!
kram ifrån Peter!

Roses & Angels sa...

Hej! Ja suck vilket väder det är här i Sverige, verkar vara lite över allt. Listor, nix har inga listor. Många måste finns det ju alltid men man tar det som det kommer och jag gör det jag vill göra från dag till dag. Ha en bra dag. Kram Christa

Lilla Rummet sa...

Låter som en bra idé. Varför inte skriva lista på några saker som man tycker själv är roligt som skall göras, och lägga till endast en sak som "ska eller bör" göras under dagen. Då blir det bara ett måste som är "tråkigt" och resten som man tycker är roligare.
Här regnar det för full och igår gick åskan för fullt. Då är det bara solen som fattas i morron.
Ha det gott vännen.
Kramiz Britt

Nina sa...

Det där med bilder går liksom i olika perioder, tycker jag. Nu ska jag vänja mig vid en jättestor plattskärm till datorn. Jösses, vilka stora bilder det blev... och jättebokstäver.

Penseldraget sa...

hej
de har ju hänt att man skrivit listor men de är inte alltid man följer dom eller oftast blir de så för mig i alla fall =)
kram pia

sickan sa...

Jag gjorde alltid listor förr.

Nu undviker jag det för jag har en tendens att fylla dom och sedan följa dom slaviskt.

Med andra ord så piskar jag mig själv till saker jag inte orkar med listor!

Kram på dig!

Klimakteriehäxan sa...

Listor är praktiskt för både det ena och det andra!

Anonym sa...

Av någon anledning känns det som att om jag gör en lista på saker jag vill/kan/måste göra, så gör jag dem inte ändå för att jag har ju liksom skrivit dem istället... ;) Istället försöker jag att göra direkt det jag tänker om jag har möjlighet.
Kram

Annela sa...

Nej, jag gör inga listor. Jag blir bara stressad av det, även om det är nåt roligt som jag vill göra.
Ha det gott

UllaJohanna sa...

Listor är bra - OM man kommer ihåg var man lägger dom... Mina är alltid som uppslukade av jorden (eller Uffe, kanske?) när jag ska ha dom. I all synnerhet dom där man skriver när man ska till affären... Kommer i regel hem med allt - utom det som stod på listan... SUCK!

Kramen och ha en fin helg!!!

StinasLoppis m.m sa...

Halloj vännen , ang kossetavla bönderna skrev vad kossan hette ,när den var född, hur många kalvar den fått ,hur mycke den mjölka osv .Hängde ovanför kossan.Ha en fin pingst helg Kramisar /Stina

Louise sa...

Fin blogg du har, hittade hit från Charmkatti. Skrev ett inlägg om min förkärlek för prickigt igår så denna bloggen var extrafin tycker jag :-)

Jag har inte så mycket listor. Min mamma hade alltid det. Ibland när saker hopas ig så har jag det för att komma ihåg allt.

Kram!

Tankevågor sa...

Jag gör alltid "att-göra-listor"....så skönt att få stryka saker som blir gjorda.

Ibland tycker jag listor är bra bara för att få på pränt sånt som behöver kommas ihåg.

Bloggullet sa...

Till Maria.
Tänk att det snöar hos er. Här är det sommar.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Sussi.
Man skulle ha mer på listan på vad man har lust med än vad man ska och måste.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Heidi.
Jag är ganska usel på att följa listor, har tänkt göra som du att planera framåt. Ändå blir det inte av, blir oftast bara för någon månad. Nu ska jag skärpa mig.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Katti.
Jag är listmänniska, har så många listor så jag får skriva listor på dem.

Jag lovar, jag ska låta bli din man.;0)Jag gillar hårdrock så det är nog därför jag även gillar långt hår.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Lisa,
Kul, då blir jag mer motiverad att gå ut och fota.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Anna.
Så är det ofta här med, det är kaos i listandet.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Pärlan.
Du verkar vara en livsnjutare och jag jobbar på att bli det jag med.
Man lever ju bara en gång.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Peter.
Jag har äntligen varit på Jernsaxen idag.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Christa.
Tänk om jag kunnat göra som du, ta det när det kommer. jag har ständigt dåligt samvete för sånt som inte blir gjort.
Kram

Bloggullet sa...

Till Britt.
En alldeles utmärkt idé på hur man kan skriva listor, en trist sak och resten roliga, det ska jag pröva.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Nina.
Jag hade en stationär dator förut, nu har jag en mindre bärbar så det gäller att vänja sig. hur stor är din nu?
Kramar

Bloggullet sa...

Till Pia.
Håller med om att problemet är inte att skriva listorna utan att följa dem.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Sickan.
Då är det bättre att låta bli listor om du mår dåligt av dem. Mitt problem är tvärtom, att jag inte följer dem.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Klimateriehäxan.
Man skulle kunna ha hur många listor som helst, så att man fick ha en lista över sina listor.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Telluselle.
Jag vill ha listor för att få ut röran av planer och få ordning på tankarna. Sen kan det nog bli som du säger.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Annela.
Jag känner nog lite tvärtom, att jag blir stressad av när det blir kaos i planeringen.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Uffematten.
Uffe kanske äter listor som fredagsgodis. Min katt kräktes på mina häromdagen, jag förstår honom.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Stina.
Tack för förklaringen. Sån skulle man kanske behövt för att hålla ordning i hemmet.;0)
Kram

Bloggullet sa...

Kul att du kom hit och tack för komplimangen.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Londongirl.
När jag jobbade hade jag alltid en lista som underlättade jobbet. Då kändes det att man gjort något.
Kramar