onsdag 20 maj 2009

Dag i trädgården

Jag har jobbat i trädgården idag och jag kände mig så nöjd efteråt, det är sällan jag känner mig nöjd, känner bara att jag betat av en sak på listan och att det är massor kvar att göra. Trots det tillhör jag knappast de mest energiska människorna, så jag tar det nog ganska lugnt även om jag har milslånga listor att bearbeta.

Att jobba i trädgåden när solen skiner, syrenerna och andra blommor doftar och fåglarna kvittrar det är härligt. Och så springer katterna omkring en och leker och jagar redskapen, tuggar lite på blommor och är så kelsugna.

11 kommentarer:

Jenny sa...

Mmmmm...Låter som en mysig dag det där!

Skön känsla när man känner att "något redigt" blivit gjort...Speciellt om man kunnat njuta under tiden!

Ha det gott! //Jenny(-:

Bloggullet sa...

Till J.
Tack och ha det gott själv.
Kram

Therese sa...

Hmmm... något att handla på GeKås? hmmm...
Jag tyckte det var svårt att hitta byxer men letar man så hittar man dom mest underbara.
Sängkläder, köpte dom finaste sängkläder dom ser ut som tyglappar som är ihop sydda. Fanns i rosa och grått.
Fina firren =).
Kram
Tezz

CharmKatti sa...

Ja det är härligt när man känner att man har ro att pyssla och påta i trädgården.
Oftast känns det ju bara som det är så mmyyyyycket som ska göras!

Garderober har vi, men dom står liksom tomma fortfarande, iaf dom nya, i väntan på hyllplan och spotligths och lite annat.

Ha det bäst!
//Katti

Mollan70 sa...

Trädgårdsaarbete står på min lista nån av de närmaste dagarna.
Ogräset frodas.
Ha en fin kristi flygare dag.

UllaJohanna sa...

Synd att du bor så långt bort! Här finns det massor att göra bland ogräset! Och jag blir liksom inte klar till att börja... Och intresset är väl inte så där jättestort heller, för den delen. Blir nog så när man "bara" hyr och inte har fått bestämma själv vad som ska finnas i landen...
Men nu har jag ju blommor på trappen, så det får väl räknas som första steget :-)!

Ha det gôtt idag!!!

Kramen!

Bloggullet sa...

Till J.
Att ha det bra samtidigt som man gör något trist är super.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Tezz.
Jag tror jag förköper mig där.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Katti.
Just det, alltid massor att göra så det är skönt när något blir gjort.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Mollan 70.
Kul att du hälsade på mig, du är välkommen tillbaka.
Jag såg på din blogg att du fått rensat ogräset, skönt.
Kram

Bloggullet sa...

Till Uffematten.
Jag skulle bott närmre dig så kunde vi jobbat i skift med ogräset.;0)
Eller tagit en fika hade varit roligare.
Kram