lördag 16 maj 2009

Loppis med växter i Smygehuk imorgon

Roligt tips till er som gillar trädgård och blommor.
Om ni vill köpa eller sälja växter så är det loppis i Smygehuk vid Köpmansmagasinet imorgon. Dit ska jag åka om det hinns med för det är så kul och kanske billigare än på plantsskolor, det är klockan elva till fjorton.
Och nej, jag jobbar inte på någon skånsk turistbyrå även om man kunde tro det.

Jag bugar och niger om ni har tips på skånska utfärdsmål, butiker, fina trädgårdar som vi kan åka till i sommar. Ekonomin tillåter ju inte några längre resor så det får bli att kuska runt här hemma omkring. Ofta är det ju så att andra har varit på ställen som inte står med i turistfoldrarna och som har varit rena drömmen och gett glädje och njutning.

4 kommentarer:

Inger sa...

Vad kul att ha en sån loppis! Tänk om vi kunde få ha sånt här uppe i Gävle med. Jag blir riktigt avundsjuk..=)
Ha en trevlig fortsatt lördagkväll!
Kram Inger

Gullan sa...

Va du vinner i bloggtävlingar då, va kul!!! Jag har inte vunnit i nån bloggtävling :(

Gud, va åratals sen jag var på loppis.....jag vill oxå gå på loppis nu!

Kram!

Gullan sa...

Appråpå att tända till....mitt ex citerade alltid den gode Cornelis om mig: "Min älskling är som ett tomtebloss, som ett tomtebloss lättantändlig" för att jag hade sånt häftigt humör, numer har jag lugnat ner mig betydligt även om jag fortfarande kan bli galen av ilska ibland.

Kram!

Ingela sa...

Kul idé med loppis med växter! Man har ju ett antal vackra fina perenner som växer och breder ut sig som ogräs i trädgården. Jag har bara SÅÅÅ SVÅÅÅRT att rensa och slänga bort dem. Hade varit kanon om man kunde sälja (eller ge bort också för den delen) till andra som ville ha, för rensa måste man ibland.
Lite avundsjuk blir jag nu. Ha det kul imorgon!
Kram!