söndag 31 maj 2009

Fin Morsdag

Nu har det varit rejält sommarväder idag, och jag har varit lite och jobbat i trädgården. Nu är grunden lagd och sen är det mest underhållsarbete resten av sommaren. Jag får ändå inte ordning på mina få rabatter, där råder någon sorts kaos bakom kanten av stenar. Alltså huller om buller i ordnade former.

Känns om om jag fått blombulimi, jag vill bara frossa och köpa nästan alla sorter som finns. Dock tillåter inte vår trädgård fler rabatter, och sen är det studsmatta, trädgårdsmöbler, stenplattor och träd för resten.
En sak har jag märkt och det är att jag knappast är duktig på att arrangera blommor i krukor på ett kreativt, fint sätt. Det blir som det varit i många år.

När det gäller att sola så är det inte något jag gillar, och det får jag ständigt kritik för. Folk begriper inte hur jag inte kan gilla det. En gång träffade jag några likadana, det var i ett projekt med FK då vi åkte på utfärd fem i en bil och det var inte någon av oss som gillade att sola. Då kände jag mig hemma.

Det har har varit en fin morsdag med middag och present från sonen. Min egen mor var bjuden på utfärd av min bror och min mormor är bjuden till en kusin till mig. Så dem får jag fira senare i veckan med, vad gissar ni, just det, blommor.

2 kommentarer:

Ingela sa...

"Blombulimi" det känner jag igen ;)
Fast, i mitt fall är det nog snarast att det är så svårt att välja. Köper jag t ex perenner så köper jag gärna en av varje och tänker att jag kan dela upp dem i flera senare. Sedan får jag problem efter ett par år när de växt och tagit över rabatterna. Jag kan ju inte slänga fina växter, men var skall jag göra av alla???

Sola gillar jag så länge det inte blir för varmt. Har lite ont av värmen, men så som det var i helgen var det underbart!
Kramisar!

Bloggullet sa...

Till Ingela.
Jag är som du, köper en av varje. Och kan inte slänga dem så det blir ju massor till slut. Rabatterna är fulla redan.
Kramar