torsdag 14 maj 2009

Godmorgon idag torsdag

Nu har jag suttit och reserverat böcker på biblioteket eftersom jag är en boknörd. Jag vill plötsligt läsa allt från romaner, faktaböcker, gamla klassiker, dikter så jag förstår knappast hur jag ska hinna med. Och det med tanke på att jag knappast läst en bok på evigheter. Det är så fantastiskt med ord och hur olika personer och författare formulerar sig.
Jag är bra på att släpa hem massor av böcker och desto sämre på att koncentrera mig på att läsa även om jag är sugen på det.
Tänk om det vore likadant med mat och sötsaker, där är det tvärtom att jag drar hem mat och äter även om jag inte är sugen.

Jag ska ut och fota idag, det är lite paus i blomningen nu tills sommarblomningen kommer. Det har snöat körsbärsblommor i trädgåden, trist att blomningen går så fort över.

13 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon vännen.
Här har du en till boknörd. Jag släpar hem alla möjliga böcker och är sen okontaktbar i fantasins värld. Nackdelen är att jag måste ha böckerna själv, jag kan inte låna. Dyrt, trångt och inte populärt hos min sambo...Vet inte vad det är för ryck jag har men tycker det är så läckert med böcker i bokhylla. Jag skulle passa perfekt i en bokhandel. :) Ha en härlig dag. Här regnar det annars skulle jag också ge mig ut. kramar

Cattis sa...

Jag har oxå en massa böcker på g jsut nu. Jag fick 2 fina böcker i födelsedagspresent av en vän. Dr Phils senaste och även hans frus senaste. De är på engelska så de är lite jobbiga när jag är trött. Jag läser även Ceasars millers bok om hundpsykologi m.m FAST jag egentligen borde plugga och vända papper i bokföringen.... böcker är fantastiska...

Ha en bra dag...
Cattis

Moonrose/ Vonneli sa...

Visst är det härligt med böcker. Läser i mängder, vissa perioder blir det ena boken efter den andra och ofta två tre samtidigt fast i olika kategorier då.
Ha en massa böcker som tar en väldans plats i bokhyllorna så det har blivit låneböcker det senaste. En billigare variant är det ju också men vissa böcker vill man ju ha kvar så man kan återgå till dem igen.
Ha nu en riktigt härlig fotodag!
Kram

Mina ord - min vardag sa...

Jag har så svårt för att läsa böcker de liksom fastnar inte i huvudet på mignär jag läser det är tråkigt tycker jag.

Anonym sa...

Jag har samma problem som "Malinski". Jag kan inte låna, måste äga boken, suck.
Tänk om jag gillar den jättemycket, vad gör jag då - ska jag lämna in den igen? Det går ju inte *fniss*

Har också varit ute och fotat lite, blev t.o.m. en och annan bra bild :)
Ha en trevlig kväll

Bloggullet sa...

Till Malinski.
Jag köpte böckerna förut, nu har jag så fullt så jag måste behärska mig.;0) Trots det så blev det böcker på bokrean, och när de säljer ut böcker på biblioteket kan jag inte låta bli att handla. Jag skulle vilja ha bokhyllor överallt.
Nu lånar jag böcker och är det någon som jag vill ha så köper jag den. Sen är det ju böcker som jag bara måste äga redan när de kommer ut.
Kramar

Bloggullet sa...

Till moonrose.
Jag har också igång några böcker samtidigt, dock fastnar jag ofta i en bok och läser tills den är slut.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Sivan.
Du kanske har jobbigt att koncentrera dig just nu, det har jag med så jag har inte läst på ett tag. Ska börja igen nu.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Cattis.
Engelska är jag ganska usel på, så det får bli på svenska för mig.
Ofta är det extra kul att läsa böcker när man borde plugga.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Kristallina.
När jag gillar lånade böcker så köper jag dem.;0)
Jag fotade lite, det hade inte kommit något direkt sen senast jag var ute. Spännande vad du fotade.
Kramar

Inger sa...

Hej! Tack för påhälsningen hos mig! =)
Jag gjorde det där boknördtestet med..Älskar böcker, speciellt sanna sådana.
Kram Inger

Bloggullet sa...

Till Inger.
Kul att du besöker mig, tack för kommentaren.
Kramar

a sa...

Ja, jag har varit också en samlare vad gäller böcker. Innan jag flyttade till Sverige fick jag släpa hundratals böcker till antikvariat med en väninna, för jag kunde inte flytta alla med mig! Ändå har jag fått en hel del finska böcker med mig hit... och sedan dess har det blivit svenska böcker till... Dett finns säker flera stycken som jag har glömt bort att läsa! Ibland växer man ifrån någon bok också och det känns inte längre intressant att läsa den. Bibliotek är Guds gåva till mänsklighet;)
Ha det gott!!!
Kramkram:)