tisdag 14 april 2009

Rapport från en röjare

Nu är det dags att röja efter helgen, när hela familjen är hemma så tappar jag liksom lite av kontrollen över hemmet, så nu är det dags att återta den.
Här ska diskas, tas ur diskmaskinen, röjas i köket, sorteras ut gamla tidningar och pappershögar, fixa med blommorna, kläder och städa lite.
Sen är det massor med annat som ska göras som får lägre prioritet just nu.

Sen ska jag ut i trädgården och fortsätta med röjningen som jag började igår, idag känns det så skönt ute.
Ikväll ska jag summera vad jag egentligen har fått gjort av det jag planerat.
Vi har åtminstone storhandlat redan idag.
Handlingen är ett kapitel för sig som jag tänker ta upp i ett eget inlägg, det är bland det mest stressande jag kan göra när det är med min man och jag funderar på hur jag ska kunna göra det lugnare.

4 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Skicka honom ensam och handla! Det brukar jag göra, släpp kontrollen och skicka i väg honom. Jag hatar också att handla numera och det är superstressande, så därför går det bort.
Håller med dig om detta med att röja dock, det måste man göra själv.

Mina ord - min vardag sa...

Min gubbe är den värsta man kan ha med när man ska handla. Han tycker inte man behöver ha något alls. Och sen vill han bara hem. Men ändå ska han följa med. Nä nu får han minsann stanna hemma i fortsättningen så är det bara.

Bloggullet sa...

Till Samtal från min trädgård.
Han köper ofta fel när han handlar själv.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till Sivan.
Jag skrattar för det är något skumt med karlar och handling.;0)
Jag såg ett program om Ullared där männen stod och hängde håglöst medan kvinnorna shoppade för fullt.
Kramar