lördag 4 april 2009

Nästan sommar ute

Nu har jag varit ute i trädgården och det känns nästan som sommar. Det har kommit blad på klematisen, lupinerna, rosorna och knoppar på björken och avenboken.
Nu är det rörigt i rabatterna med gammalt torrt och visset, och spirande blommor.
Jag måste rensa nu när jag ser vad som är ogräs och blommor, för sen är det besvärligt, åtminstone för mig att veta vad som är vad.

Jag är ju sån att jag hellre låter ett ogräs stå kvar än tar risken att dra upp en blomma. Nu blir det till att jobba i trädgården ett tag, dock är det bara härligt nu på våren när man är nykär i trädgården.

På sommaren är det mer som ett gammalt ingrott förhållande, man har redan upplevet det mesta av blomningen och börjar ta det för givet. Även om det fortfarande är skönt och man uppskattar vad det har att ge.

16 kommentarer:

Anna / Levindas Värld sa...

Hejsan!

Ja visst är det underbart med detta väder!!! Vi blir ju så glada och fyllda av energi hela högen :)

Madonnan som du hade sett hos mig kostar 495:- i inredningsbutiker. Priset kan säkert variera litegrann.

Ha nu en fortsatt härlig lördagskväll :)

Lallis - liv och leverne sa...

Jag är likadan som du med ogräs och blommor;)
MEn visst är det härligt nu:)
Kram Lallis

Pärlan sa...

Det är bara att njuta nu.
Ha det gott vännen
Kram

Piss off sa...

Ja det har verkligen varit sommar värme här idag!
Och jag har "pulat" lite i trädgården jag oxå.

Det är så skönt att livet återvänder lite mer till kroppen så här på våren!

Ha det bra!
kram på dig!

Bloggblad sa...

Hm... nån trädgårdsenergi har jag nog aldrig sett till. Som väl är brukar maken ta ett tag därute.

S sa...

Nu längtar jag efter att ha en liten trädgård... får väl nöja mig med min balkong.

Visst får man energi av solen, mest så här i början när det känns nytt och efterlängtat.

Många kramar!

Pärlan sa...

God morgon vännen
Hoppas att du får en fin och solig dag idag.
Kram

Mina ord - min vardag sa...

ja nu är det dags med arbetet i trädgården för min del blir det inte mycket blommor för jag glömmer bort att vatna så de bara vissnar ha en bra dag och kram på dig

hugan sa...

oo vad avunds jag blir nu....här är en halvmeter snö...grått...visserligen gillar jag ju vinter och skidåkning..hoppas du får ännu en fin dag där ute i trädgården, det kan ju ladda batterierna..! Hoppas du fått nåt bra svar från journalisten åxå!! Håller fortfarande min tumme för dig!

Bilder från min kamera sa...

Vilket vårväder gårdagen uppvisade här där jag bor. Kunde gå ut i kortärmad jumper och jackan stannade kvar i hallen. Enorm värme som dagen fick oss att njuta av. Nästan helt vindstilla också. Balkongen fick sitt besök och där satt jag och njöt av solskenet. Idag är inte himlen lika blå men solen är framme ändå, även om den inte är lika stark som igår.


Kramkram

Gullan sa...

Halloj!

Har skrivit ett mejl till dig ang din fråga om borderline, har svarat i min blogg oxå där du hade frågat....men nu hittar jag inte var det var nånstans, men du kommer kanske ihåg under vilket inlägg du skrev det.

Iaf så kom jag på en jättebra bok som du kan läsa av Görel Kristina Näslund som heter "Borderline personlighetsstörning. Uppkomst, symptom, behandling, prognos". Har även tipsat om den i min blogg så det kan du hitta under "böcker".

Kom ihåg om du läser den att man inte måste stämma in på allt till punkt och pricka, tex har jag aldrig skurit mig och jag har heller inte varit utsatt för övergrepp som barn.
Dessutom så passar jag allt mindre in på diagnosen borderline (tycker jag själv iaf) då jag har kommit så långt fram i min utveckling sedan jag fick min diagnos och hade nåt att arbeta utifrån, och oxå det att jag lärde mig om min problematik och fick förståelse för mitt eget beteende och orskaerna till det.

Så en kombination av kunskap, terapi, mediciner och hårt arbete så är jag inte längre samma person som jag var för bara några år sen.

Kramar!!

Anonym sa...

Ja visst är det härligt att se när allt vaknar till liv igen!

Önskar dej en fin söndag!
Kram Maria

Gullan sa...

Oj, sen nu att jag nog skrev ett litet N när jag skrev in din mejladress.....undrar om det har hamnat hos nån annan?! Skit isåfall för jag skrev mitt telefonnummer där haha.

Jaja, time will tell.......den personen måste ju isåfall undra vad det är för idiot som skrivit till han/henne haha!

Kram!

maria sa...

vad härligt det låter .
här blir det en promenad efter skoter spåret .
men kan snart rensa upp på altanen .
ha det bra i solen

heavenandearth sa...

Halloj!

Den som ändå hade en trädgård!!
Men det går att göra mysigt på lilla balkongen oxå, men det krävs lite planering!

Nu ska jag gå ut o se mig om efter vårtecken! Till fotoutmaningen!!

Kram på dig vännen!
Å håll dig ute i trädgården o pyssla!
Det är healande!!
Iréne

UllaJohanna sa...

Önskar verkligen att jag kunde uppbåda den där nykära känslan för trädgården, men alla eklöven tar liksom udden av det hela...
Men visst är det roligt nu när krokusarna kikar upp i "mossmattan" :-)!

Storkramen!!!