onsdag 1 april 2009

Den blomstertid nu kommer

Jag har varit i stan med min son för att handla kläder åt honom, och det var massor med knoppar och blommor i trädgårdarna vi gick förbi. Jag blev nästan euforisk och min son gnällde på att jag bara gick och glodde på träden.
Det känns som det snart kommer att explodera fullständigt i trädgårdarna. På nyår smäller vi raketer, på våren smäller knopparna.

Jag har för mig att det är ett träd där man kan höra när bladen slår ut, om det är bok eller något.
Så när man beger sig ut i skogen för att beundra lövsprickningen så kan man faktiskt även höra den.

Jag ska ta med kameran och fotografera, bara det att jag får inte skärpa när jag ska fota på nära håll. Snart får ni bilder på vårens ankomst till skåne.

5 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Har också för mig att det finns något, där man hör, att det spricker. Men sedan har jag en blomma i min trädgård, som sprätter i väg, sin frön. Jag kommer ju inte i håg, vad den heter, men blommorna är vackert rosavita, och blomstängeln är ganska så hög upp till 150 cm.

skimmer sa...

jag ser fram emot lite härliga vårbilder avdej.... explosioner....*asg*

Piss off sa...

Ja,mycket snart spricker knopparna här oxå!

Ha det bra!
Kram!

segsliten sa...

Då har jag något att se fram emot!
kram ☺

Häxprinsessan sa...

JAg väntar med spänning, på att få en rapport omkring detta smällande träd :-)