måndag 13 april 2009

Era fina kommentarer och funderingar

Jag känner bara värme och glädje när jag läser kommentarerna från er på mitt inlägg
Spännande resa mot ....
Med all er kärlek kan jag komma långt och jag jag känner att ni är där även om jag faller ibland. Jag tror där är något ordspråk om att änglar är de vänner som tar emot en och bär en när man faller, det är så fint.

Mitt liv har varit relativt kallt, hårt, kaxigt, tufft,negativt i många år. Kanske har jag själv genom en hårt skal som ganska omedvetet varit min överlevnadsstrategi stängt ute det snälla och goda genom att jag inte vågat tro på det. Jag har inte velat bli besviken så jag har nog utgått från att folk vill mig ont, tills motsatsen bevisats.
Nu har det blivit bättre med åren dock är rädslan att bli övergiven och att inte duga kvar.

Nu känner jag bara för att ta emot det som är snällt, gott,positivt,för jag känner att jag behöver det så otroligt och jag väljer själv att göra det. Jag vill vara god och ödmjuk mot mig själv och min omgivning.
Nu har det så klart funnits snälla och fina människor i mitt liv hela tiden, dock har jag upplevt sånt som gjort det besvärligt att ta det till mig.

Nu känner jag att det är tid att fokusera på det som ger positiv energi.
Jag blir fortfarande än idag förvånad över att människor är snälla.
Nu kan jag upplevas som godtrogen och patetisk med mina ord som kan kännas som självklarheter för många, dock är det första stegen på min resa. Mot ett bättre liv
och självkänsla.

12 kommentarer:

S sa...

Patetisk är det sista du är!
Att våga tro på godhet, på att det finns människor därute som vill en väl, kräver massor av mod, särskilt om man alltför många gånger upplevt motsatsen.

Klok och modig, det är vad du är.

Största kramen!

Pärlan sa...

Det finns många snälla och omtänksamma människor i bloggvärlden och man är så glad att ha dem.
Du är inte alls patetisk och det är skönt att du kan ta till dig det goda för det finns verkligen även om man ibland tvivlar.

Ha en skön dag vännen
Kram

Gisan sa...

Så skönt att du kan ta emot det goda som ges dig från människor lite bättre. Du är värd varje vänligt ord och varje vänlig handling. Stora kramar...

Anonym sa...

Tack för inlägget ja ibland får jag till skärpan riktigt bra och ibland blir det inte bra man kan få ta många bilder innan man är nöjd.

Anonym sa...

Åhhh DU skriver ju om MIG ??????????
Men jag upplever att det gör såååå ONT att ta in snälla människors ord och handling framför allt!
Jag bara gråter och hjärtat vrids om ,,speciellt när jag möter äldre varma människor...
Jag är alltid misstänksam ...Väntar på att det finns en baktanke etc..
Jag vill inte ha det så men det sker automatiskt ...
Kan absolut INTE lita på släkten ! Det har jag lärt mig under årens lopp och därför har den krympt till min familj...Inte över bagateller utan riktiga trauman...
Jag vill ej vara ett offer och seglar i min skuta med min familj...
Men ack så barndomen ställer till det ..Kommer man någonsin att kunna slippa jobba med detta?
Jag vill ha RO i min själ...
Mitt liv är en Uppförsbacke...
Jag gör som du focuserar på ALLT positivt pga att jag orkar inte bära mera negativt...
Det är omständigheter runt om mig som ramlar på inte mina egna handlingar !
Jag faller så hårt..Men tar mig alltid opp pga min enda vän jag kan lita på min MAN...
Hade inte levt idag om jag inte hade honom...

Skickar en POSITIV kram till dig från en annan fighter..
JennyRingblomman

S o F sa...

Nej, nej absolut inte godtrogen och patetisk!!

Tvärtom. Du låter insiktsfull, tycker jag - du vill göra nya livsbefrämjande val.

Om man befunnet sig i en typ av tankesätt/beteende under en kortare eller längre period och till slut konstaterar att: "så här vill jag inte ha det mera" då är det väl smart att försöka förändra.

Du "ska" vara stolt över att du kommit så långt och fått insikten om att bara du kan skapa dig ett bättre liv. Grattis!

Jag önskar dig allt gott!

Kram!

Vilsen sa...

Du är duktig. Och du är klok.Att lära sig,ta in det goda, och tro på det, är nog en lång process.Att älska andra, klarar vi enkelt, men det är så svårt att börja älska sig själv.!Men du kommer att klara det!
Jag känner dig inte så bra än, men det jag har läst, visar att du är en underbar person!
Skickar varma kramar till dig, och önskar en lugn och skön dag!!!

Piss off sa...

Det där låter väldigt mycket JAG.........en del som känner igen sig ser jag.

Jag måste oxå bli bättre på det där!

Ha det bra!
Kramen!

Anonym sa...

Hej!
Nej,någon mästerfotograf är jag inte. Och jag har en mycket enkel digitalkamera utan inställningsmöjligheter, bara de enkla. Det är en Sony cybershot dsc-w120 och jag fick den gratis när jag beställde bredband av Telia. Så det är absolut ingen märkvärdig kamera jag har! Blombilderna tar jag och trycker på blomsymbolen och går nära, håller stadigt och trycker av. Jag kanske tar tio-femton kort och en blir bra! Så går det till för mig! Det är ju lätt att radera de dåliga när man har digitalkamera! Sen beskär jag och minskar storleken (=pixlarna) i ett bildbehandlingsprogram från Picasa, också gratis att ladda ner. Jag gör de till trehundra pixlar, för att de inte ska ta för mycket utrymme i datorn.
Blev min förklaring till någon hjälp? Hoppas det, annars hör du av dig!
Hulda

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja man ska unna sig och kräva att bara omringa sig med goda och positiva människor !
Man måste på något vis säga ifrån till alla energitjuvar och glädjeutsugare . Fast det är svårt och jäkligt tufft , så är det värt det i slutändan !!
All min styrka till dej !!
Kraam !!

Bilder från min kamera sa...

Undra egentligen hur många människor som det gått väl för i livet. Många är det säkert där allt rullar på i en aldrig sinande ström av harmoni-lycka. Däremot är vi nog fler som har haft det på motsatta hållet. För egen del brukar jag tänka som så...livet behöver väl inte ösa all skit över mig. Faktum är att de orden börja försvinna mer och mer. Idag som idag är förundrar jag mig över hur det har vänt till det bättre.

Hoppas innerligt att du ska må bra, och känna att du duger lika bra som alla andra. Har man blivit tilltufsad är det lätt att känna känslan av att inte duga. Jag vet, men har slängt sådant på soptippen och även rensat ut i bekantskapen. Där fanns mycket av mindre värde. Sådant kan man var utan. belive me.

Önskar dig allt gott på din väg genom livet, och dagen idag.

Kramkram

heavenandearth sa...

Hej goaste!!

Härligt att se dig vakna!
Dina ord lyser som en soluppgång, i mina ögon.
Jag gläds med dig o vet att det inte är en rak väg att gå!
Ramlar du i diket...så UPP med dig igen!!!

Hahaa! Vad enkelt det låter va?
Nee då... Men jag ser att vi är många som har samma "problem" o precis som du skriver, kan vi hjälpas åt!!

Kör hårt, tjejjen!!!
Varm o go Kram!!
Iréne