torsdag 9 april 2009

Påsk och kalas

Idag ska jag på kalas för min brors son blir 4 år. Imorgon har jag själv födelsedag, jag firar bara med min man och son och har kalas istället tillsammans med min son när han blir tretton år den 25 april.

Sen struntar jag i att åka till Blåkulla i år, även om jag känner mig lite ensam så kan jag nog få bättre sällskap är de där påskkärringarna.
Nu ska jag göra fint till påsk, har inte haft lust med det förut. Jag har tagit in påskriset så det ska kläs. Annars har det knappast varit något roligt påskpynt att köpa direkt och jag är trött på mitt gamla.

Påsken är den högtid på året som jag gillar mest, jag har några soliga barndomsminnen från påsken som har hängt med i alla år. Det känns som en lugn och fridfull högtid där man kan fira lite hur man vill, och det är inte sånt kommersiellt
stressande som det är till jul.
Och inte såna krav att vara glad som det är till midsommar. Dock gillar jag även midsommar, det heter ju min blogg.

Hur ska ni fira påsk?
Godis blir det givetvis i massor, handlade billigt idag, man kan säga att de reade godiset och jag öste ner i påsarna så jag nästan skäms.

Jag återkommer om hur det gick på psyk idag, ska smälta det, landa lite själv, sen ska jag delge er min upplevelse,ni fina bloggvänner.

12 kommentarer:

Pärlan sa...

Koppla nu av och fira Påsk med mycket god mat och godis.
Själv skall jag ha gäster i Påsk och det är fullt upp med maten jag skall bjuda på.

Ha det gott vännen
Kram

virpi sa...

Vi reser till vänner idag:)
Och tar sedan in på en hotellnattning på lördag.för skojs skull..
Jag säger grattis nu för att jag kommer inte befinna mig vid en dator under påsk.
GRATTIS!!
Hoppas att du får en fin födelsedag!
Kram Virpi

Anonym sa...

Grattis i förskott! Jag brukar enbart fira min födelsedag så att min son får äta tårta... sen fyller han två veckor efter mig och då blir det mer avancerat med bullar, kakor och kompisar på besök. Men det är i juni, inte nu. Fyraåringar är tacksamma att fira. Man kan ju faktiskt hitta billiga presenter till dom:-) Ha en jättefin påskhelg! Kram

CharmKatti sa...

Grattis i förskott om jag glömmer det imorgon:-)
Vi firar påsken väldigt lugnt, lite middagar inbokade borta hos vänner, påskmiddag hos mina föräldrar. Pynt har jag inte alls på påsken, har aldrig haft sen jag flyttade hemifrån. I år har jag dock påskris, men det har barnens farmor fixat:-)

Kram
Katti

Maria sa...

Hoppas du får en underbar påsk, och även födelsedag. Grattis grattis :) Själv är jag inte lika förtjust i påsk. Kan ju bero på att vi aldrig riktigt firat påsk. Brukar äta påskmat och det älskar jag så det är väl det enda :)
Kramkram

UllaJohanna sa...

Eftersom jag är "emsam" med djuren blir det nog inte så mycket firande så det stör...
Men jag ser fram emot en helg i lugn och ro med massor av läsning (förhoppningsvis ute på förstutrappen). Var på bibblan igår och försåg mig med diverse spännande böcker...

Får väl också passa på att säga GRATTIS i förskott och hoppas på att du får en riktigt fin dag imorgon (också!)!!!

Kramen!

Martina Andersson sa...

Hej min Vän!

Vill bara önska dig en skön påsk helg massor av kramar Tina

S o F sa...

Härligt att läsa att du gillar Påsken, och ett stort Grattis på födelsedagen, i förväg. Hoppas du får en fin egen dag!

Hos mig är det minimalt med "firande" på alla våra storhelger. Har ingen ork (eller lust) längre sen jag blev sjuk.
Men det går ändå... :)

Ha nu en riktigt fin och glad Påsk!

Mina ord - min vardag sa...

Grattis och ha en bra födelsedag.kram

Gisan sa...

Ett stort grattis i förskott! Här blir det en lugn och skön påsk. Kramar...

Unknown sa...

STORT GRATTIS i förskott!
Hoppas du får en kanon bra helg... vi behöver alla koppla av och få ta det lugnt en smula... många är så stressade att de kanapt vet vad de tänker minsan! Håller med allt måste inte vara dyrt... :o)

Ta hand om dig nu
och många grattis kramar från Tildé

Gullan sa...

HÖRRÖ DU DU, vad menar du med att du kan få bättre sällskap är "de där" påskkärringarna......vi saknade dig faktiskt på Blåkulla :P

GRATTIS på födelsedagen, i efterskott eftersom jag skriver detta den 11:e :)

Kramar från en påskakärring året om ;)