fredag 24 april 2009

Andlighet och mässa

Nu i helgen ska jag på en Hälso och själsmässa, jag ska kolla om där är någon som lär ut meditation. Där ska vara 46 utställare så jag ska ha gott om pengar med för jag har blivit intresserad av andlighet och sånt igen, och kan nog tänka mig att handla om där är något jag vill ha.
Det ska bli spännande för just nu söker jag efter andlighet och något att luta mig mot. Sen vet jag egentligen inte riktigt vad andlighet är så jag försöker ta reda på det.

Jag tror att man lättare blir en sökare när man får problem i livet för när jag gick på en aktivitet ordnad av FK så var det många där som höll på med andlighet, kristaller, tarot, medium osv.
Uffematten, jag är sugen på dina kort.

Häromdagen köpte jag några stenar som man ska bära med sig för jag kände att jag behövde det. Jag har även blivit galen i madonnor, änglar och ikoner och ska köpa det hos några bloggare som säljer så ljuvliga, fina saker.

Sen är det lustigt för samtidigt som jag har denna mjuka, känsliga sida så har jag en tuff, kämparsida där jag engagerar mig i konkretare saker som politik.

Nu ska jag göra iordning för min son och jag ska ha kombinerat kalas på söndag.

8 kommentarer:

Pärlan sa...

Bra att prova sig fram....
Hur gick det igår, blev det sjukersättning?

Ha det gott vännen
Kram

Karin Berg sa...

Jag har försökt med Yoga någongång. Men det var ingeting för mig. Däremot så gillar jag stenar och sånt.
Trevlig fredag!

UllaJohanna sa...

Tror det är bra om man kan ta till sig BÅDE andlighet och vardagsrealism. Det ena förtar liksom inte det andra...

Är nog också en sökare, men kan bli ruggigt uppeldad av politiska diskussioner :-)!

Och som det ser ut i samhället idag är det nog bra om man kan kombinera det mjuka med det lite mer hårdföra... Det gäller ju att vi som har blivit "utanför" (hatar egentligen det uttrycket!!!) kan göra oss hörda.

Och bara hör av dig om du vill ha kort lagda ;-)!
(Har förresten en tävling om en läggning med runor... Det kanske vore nåt ;-)?)

Kramen!!!

thebromanders sa...

De flesta människor söker nog någonting... för mig känns det väldigt viktigt att livet får nån mening... varför går vi här?? Och särskilt om man har det svårt. Varför?? Finns det nån mening med att just JAG går igenom de här svårigheterna?? Är det nånting jag ska lära mig av det??
Jag har gått på yoga o även gått in litegrann på meditation. Har låååång väg att gå. Det är inte lätt!! Men det är otroligt avslappnande, och kan ge väldigt mycket! Kan rekommendera det! Om man får tag på nån bra yoga-lärare.

Bloggullet sa...

Till Pärlan.
Jag hoppas det.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Karin.
Stenar är kul.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Uffematten.
Det är nog bra med både ock som du säger. Jag har varit inne och tävlat hos dig.;0)
Kramar

Bloggullet sa...

Till oz.olsson.
Jag känner igen mig i dina tankar att man vill ha någon mening med livet och att man undrar varför man utsätts för alla prövningen. Somliga kanske man lär sig något av och andra hade man helst sluppit.
Jag tror också att yoga är bra.
Kramar