tisdag 28 april 2009

Jag måste bara berätta

Jag lade ju ut ett foto på mitt körsbärsträd igår där det fortfarande var knoppar. Nu har blommorna redan slagit ut, det är ju fantastiskt. Jag har fotat trädet sen i vintras nästan en gång i veckan för att jag älskar trädet.
Nu har magnolian konkurrerat lite och blivit en favorit. Dock älskar jag mitt körsbärsträd och att stå bredvid det när det blommar och doftar himmelskt gott, det gör mig salig.

Om jag är som ett barn på julafton, barnsligt förväntansfull och euforisk. Jovisst är jag det och jag får ständigt julklappar ända till hösten.

8 kommentarer:

Mie sa...

Underbart! Just den här tiden är det ju som allra finast ute:) Jag luktar o njuuuuter:)

Monika sa...

Så sanslöst vackra, dom blommande träden! Helt otroliga!

Här fick vi mer snö igår. Men idag töar det igen :o)

Ha det gott i vårsolen :o)

Kram

Monika

a sa...

Blommande träd är ju vackra, synd att de inte trivs på balkongen:(
Njut av blommorna och ha en fortsatt härlig tisdag!!!
Kramizar:)

virpi sa...

halloj!
Förra månaden så la vi nästan 7,000 på mat.
Men då var det en storhandling i det.:)
Det var då jag blev nyfiken hur mycket pengar vi la varje månad.
vi är två vuxna o två barn som är matglada.
Jag o min man har matlåda varje dag till jobbet.
Tror att vi kommer att hamna på ett snitt på ca 5000 kr/månaden.
Men jag tänkte kolla det när jag sparat kvitton ett tag till.:)
Hygienartiklar ingår inte i detta för det brukar jag handla i Ullared två gng om året.
Ha en fortsatt skön dag!
kram

Anonym sa...

Ja tänk att när den väldigt efterlängtade våren väl dyker upp, då går allt i raketfart.
Härligt att du har "Julklappar" ända till höst.:) Det gäller att ta till vara alla små guldkorn man hittar här i livet. Och mina guldkorn hittar jag bla. på den här sidan. Varma kramar

thebromanders sa...

Åh! Körsbärsträd är nåt fantastiskt!! Vi har ett jättefint sådant på framsidan, med vita, fluffiga blommor. Fast det har tyvärr redan blommat färdigt. Underbart är kort!!

Afrodite sa...

Underbara bilder du bjuder på! Magnolia - älskar den! Vilken härlig tanke du har! Att denna årstid är som en lååång julafton! För precis så är det ju. med nya klappar nästan varje dag. =)
Kram och sov gott!

Blåbärs och smultronstället sa...

Körsbärsträd står högt upp på önskelistan i vår trädgård nu. Den är gammal, men saknade en del växter som jag håller på att komplettera med nu.
Kram Susanne