onsdag 4 februari 2009

Vi tänker kloka tankar

Jag tänkte på det att många i min situation ibland säger att de inte får gjort vad de ska, att de planerar en massa saker och så skjuter de upp det mesta. Sån är jag ofta, och det har ju med hur jag känner mig att göra.

Även om vi, jag och ni som känner igen er, inte presterar hela tiden som duktiga samhällsmedborgare på utsidan så gör vi desto mer på insidan. Vi tänker massor, vi får självinsikt, vi lär känna oss själva, vi blir kreativa för att klara oss och stå ut, vi skriver dikter av våra tankar.

Vi tänker och funderar så vi är ständigt igång och producerar vackra, kloka, härliga tankar som för filosofin och olika läror framåt, vi håller igång flera enegikraftverk av bara tankar, alltså i fantasin.

Att göra praktiska saker är bra och att tänka kloka tankar är lika nödvändigt för att få världen att gå runt, så vi är värdefulla med våra tankar vi med.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det första stycket i detta inlägget är så klokrent för hur det brukar vara för mej, tiden räcker inte till :)

Gisan sa...

Många gånger känns det som det enorma informationsflödet stoppar många kreativa tankar. Kramar...

Gullan sa...

Ja, är lite inne på Gisans linje.....numer känns det som om jag inte ens hinner tänka längre......å andra sidan, allting är relativt och jag har alltid tänkt oerhört mkt så jag kanske bara mår bra av att tänka lite mindre ;)

Kram!

Anonym sa...

Vad som är bra tycker jag är att sätta sina tankar på pränt!