fredag 27 februari 2009

Köksskivor och olja

Nu har jag hållit på i köket ett tag och blivit uppretad. För vi lade in bänkskivor i somras och min man har lagt på någon olja som gör att det blir märken av allt möjligt. Jag vill ha ett lager av någonting som gör att bänkskivorna blir lätta att hålla iordning och är fina.

Min man tillhör dem som försöker själv istället för att fråga om råd i någon butik. Han är som i den roliga historien om varför Moses gick omkring i öknen så länge. Svar; Han vägrade fråga om vägen.
Ursäkta, min snälle man, du är oftast en husmorsdröm.

Nu kan jag ju själv fråga och det har jag gjort, och jagat den perfekta oljan eller någonting som håller bänkskivorna fina länge.

1 kommentar:

Gullan sa...

Hahahaha, jag skrattar både igenkännande åt din man (jag har ju ingen egen, men känner igen det från ack så många män i min omgivning), sen skrattar jag åt historien om Moses för den hade jag aldrig hört förut :)

Kram!