fredag 6 februari 2009

Om mötet igår

Det gick ungefär som jag planerat på mötet igår med försäkringskassan, psykiatrikern och arbetskonsulenten. Bedömningen var att jag ska försöka komma upp till halvtid när det gäller arbete. Jag sa att jag var tveksam och skulle vilja hålla mig till 25 procent, det motsatte de sig i nuläget.

De sa att det var bättre att jag sakta prövade att arbetsträna och såg var det slutade och hur många timmar om dagen jag orkade jobba.
Jag verkar få ganska lång tid på mig att komma upp till tio timmar i veckan. När jag har gjort det och känner att jag klarar det, så ska jag enligt planeringen skrivas in i Fördjupad samverkan på arbetsförmedlingen.
Så det är nog bästa lösningen egentligen.

Dock oroar jag mig för att om jag klarar tiden i Fördjupad samverkan som är under en begränsad period, så kommer jag nog att få börja söka jobb på den ordinära arbetsmarknaden och där råder ju djungelns lag.

En kvinna i sina bästa år som jag som gått hemma i många år har nog ganska slöa klor att slåss med där.
De som får jobb idag är nog unga, hungriga med vässade tänder och klor som kan slåss rejält. Jag kan nog på min höjd morra till lite kort och trött.

1 kommentar:

Anonym sa...

Köpte precis en cool FK t-shirt http://www.tshirt50.se/Roliga-T-shirts/Forseningskassan.php