lördag 21 februari 2009

Hemma från bröllopet och glädje i nuet

Nu har jag varit på bröllopet, det var kärlek, ömhet, värme och glädje. Jag kände mig fullkomligt insvept i kärlek som i en varm filt, alla vara glada över att träffa mig. Och jag bara sörplade i mig alla positiva känslor, jag bara satt där i nuet, just då, och njöt och tänkte att livet är ändå gott.

I nuet där under middagen förstod jag att jag hade lärt mig något som jag kämpat med länge, att jag äntligen efter så många år kunde suga åt mig av positiva känslor och beröm lika girigt som jag förut sugit åt mig negativitet och kritik.
Jag har under denna kväll lärt mig och förstått att jag står inför en vändning i livet om jag orkar välja att gå på den ljusare stigen, jag ska skriva ett inlägg sen om det.

Jag älskar mina nära och kära och de älskar mig, och jag så tacksam och ödmjuk inför detta.
Jag lovade att hälsa på min kusin snart, även hennes dotter som just fått egen lägenhet,vi ska ha möhippa för min kusin i efterskott, vi ska gå och kolla pjäsen min man jobbar med och jag blir nog snart hembjuden till min kusins vännina.
Så många roliga saker som jag känner förväntan för just nu.
Jag ska spara denna dag och upplevelse i minnet och ta fram den när det behövs, jag ska börja samla på positiva händelser som jag samlar på änglar och blommor.

20 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej! Självklart får du ta awarden med dig gumman! Varsågod! Du verkar ha haft det underbart på bröllopet!! Kul för dig! Ha en trevlig kväll kram Christa

alvan sa...

Åh men vad härligt att läsa! Bröllop är väl magiska i sig. :-)

Skönt att du börjar ta till dig, jag är själv dålig på det.

Håller på dig!

Kram

S sa...

Jag blir så glad av det du skriver. Det är en fantastisk gåva att kunna uppleva det vackra i livet, att inte låta mörkret störa ut det ljus som faktiskt finns. Önskar dig med allt mitt hjärta lycka till på den ljusa stigen.
Kram!

Ingela la la sa...

Vad härligt! Bra att du kommit till en sådan insikt. Positiv sån. Roligt att läsa =)
Kram Ingela

Anonym sa...

Vilket fint inlägg och så glad jag blir att läsa om dina tankar och känslor. Du är på rätt väg!

Kramar

Anonym sa...

Blir så glad av de ordern du delar med dig av
tack
Du har en liten utmaning hos mig förresten..om du vill förstås
kramar
Emma

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter helt underbart, vännen!!:)
Kram Lallis

Tussegumman sa...

självklart så får du ta med dig skyddsängeln till din sida/Många kramar Tussegumman

CharmKatti sa...

Åh välj den ljusa vägen! Även om den kan vara svårare ibland och även om du känner mest igen dig och säkert känner dig mer hemma på den mörka vägen så är det lättare på den ljusa.

En väldigt närstående till mig har varit längs den mörka vägen i flera år, hon nådde till slut ett mörkt hål, där trivdes hon i många år. Men nu har hon hittat till den lite ljusare delen av stigen och är med långsamma steg på väg till en soligare väg.

Det är jättejobbigt, men jag blir glad över att du har kommit till olika insikter.
Ta hand om dig!

Gullan sa...

Ah va härligt!!!

Ja jag kan numera oxå njuta av stunden OCH behålla den känslan efteråt! Tills för bara nåt år sen eller så så blev det alltid så att om jag hade haft en riktigt bra och trevlig dag/kväll och jag tänkte på det nästa dag så var känslan först sådär härlig och positiv, för att sedan bara bli mer och mer ångest och en känsla av skam och skuld! Till slut insåg jag att det var nån slags inre "bestraffning", som om jag inte skulle kunna vara värd att bara få lov att ha en positiv upplevelse.

Så det där med att komma till insikt om saker är så oerhört viktigt för att man själv ska kunna åstakomma en förändring, för tankens kraft är ju enorm åt både det positiva och det negativa hållet!

Du är på rätt väg!!

Kram!

Bloggullet sa...

Till Christa.
Jag ska hämta awarden, tack.
Kramar

Bloggullet sa...

Till alvan.
Tack och jag håller på dig.
Kramar

Bloggullet sa...

Till S.
Jag kommer nog att ramla ner i mörka tankar många gånger, dock så länge en liten strimma ljus är kvar så finns det hopp. Just nu är strimman ganska bred.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Ingela.
Just nu känns det skönt att ha kommit dit.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Marskatten.
Tack, det gör mig glad.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Emma.
Jag kommer och hämtar utmaningen.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Lallis.
Ja det känns hoppfullt.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Charmkatti.
Ungefär så som du beskriver det känns det även för mig. Det blir en mödosam vandring med ljuset som mål.Tack.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Missen.
Just det du berättar om bestraffning stämmer med känslan vid min katastrofkänsla. Och tankens kraft är stark, det är den som är grunden för förändring från negativt till positivt.
Kramar

Bloggullet sa...

Till Tussegumman.
Tack snälla du, jag ska hämta ängeln.
Kramar