söndag 22 februari 2009

Att ha något att hänga upp dagarna på

För det gäller att ha små krokar att hänga upp dagarna på, nu i början räcker det med en om dagen. Även om jag själv skulle kunna sätta upp tio krokar direkt, till och med hundra, så är det nog med en just nu.

Nu har jag ganska många krokar, det vill säga planer för veckan, det är ju en risk i det så det gäller att prioritera det viktigaste så det blir gjort.
Jag ska träffa Fk på arbetsträningsstället på tisdag för jag ska börja där igen, efter några veckor där är det dags för arbetsförmedlingen. På kvällen ska jag gå på ett föredrag om Auyrveda och så börjar ju bokrean. På torsdagen ska jag till frisören, och till kyrkogården.

Det låter ju futtigt egentligen, dock är en sak om dagen nog för mig. Jag har planerat in några föreläsningar om trädgård och något om hälsa, och så är det fika med vänner, några besök hos nära och kära och lite smått och gott som ska göras.
Och denna planering gäller ju för månader.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kan vara skönt att ha lite planer för veckan, då känns det inte så "tomt", men det gäller att det blir lagom, annars blir man så trött!
Det där med att riva tapeter är något jag också gillar, men inte min kropp längre. Men jag håller med dej, man rensar skallen under tiden, rena terapin!
Jag tror också att det blir fint när det blir klart, det kan absolut inte bli värre i alla fall =)

Må så gott i veckan och ta hand om dej

Kramis

segsliten sa...

Bokrean,gud vad härligt! Eftersom jag ska hem till Sverige i veckan , så får jag också vara med om den i år.
Härligt många krockar du har framför dig!
Kram ☺

S sa...

Lycka till på tisdag! Det låter som att du försöker balansera tillvaron riktigt bra, det tycker jag är duktigt av dig.
Stor kram!

Anonym sa...

Inga krokar att hänga upp här inte.. tar för det mesta dagen som den kommer, men det är klart vissa veckor har jag oxså planeringar:-)
Din vecka är räddad då ser jag.
frisören klarade jag av förra veckan.. tycker det blev lite för kort denna gången.. drar och slite i håret;-)
Kramar o ha de fint då

Annela sa...

Jag har också fullt upp med en sak om dagen. Gör jag fler blir jag så trött, så trött.
Jag håller tummarna för dig på FK-mötet senare idag:)