lördag 8 november 2008

Skön kväll med teve

Ikväll ska jag bara slappa och kolla på Blue murder på tv8, en bra serie om en kvinnlig kriminalare. Sen blir det Svensson, Svensson och Sing a Long. Jag väljer program för att kunna umgås med min son under tvkvällen, jag älskar egentligen saftiga, psykologiska thriller.

Ibland blir det seriösa prettoprogram och ibland blir det rena skiten för att kunna koppla av.
När jag kollar på program som Debatt, Agenda, Kvällsöppet m.m. så blir jag ofta så engagerad och debattsugen så jag kan explodera och det är ju inte alltid så bra för humöret.
Då är det enklare att spana in Parlamentet, Morgonsoffan, Extra Extra för att skatta lite och få lite lugn i själen.

Jag brukade hyra film på Videomix, numera Hemmakväll och kunde njuta av flera läskiga, spännande filmer i rad. Nu har de inte Vipkundkortet längre så nu blir det för dyrt att hyra. Jag är ganska ekonomisk.

Jag ska nog ändå slå på stort snart med en kaloristinn kemikalieproppad godispåse och några riktigt bra filmer, det kallar jag att njuta.

Inga kommentarer: