fredag 7 november 2008

Ha roligt och att göra plikter

Jag försöker följa listor på vad jag ska göra dagligen, att promenera, äta sunt, sköta om mig, göra mina plikter. Ofta är det viktiga för mig just att göra mina plikter, även om min omgivning hade skrattat om jag nämnt det för dem. Att göra det som är roligt är inte så prioriterat hos mig, det får jag göra sen när plikterna är avklarade.

Det slutar ofta med att när plikterna är klara så är jag för trött för att göra det roliga. Det är nog det gamla tankesättet från förr som är inpräntat i mig, att den som inte arbetar ska inte äta. Eller något sånt.

Om jag börjar med det roliga så kanske jag har mer kraft och lust att göra plikterna. Eller så har jag så roligt att jag skiter i plikterna.
Eftersom som jag är så kallat utbränd och trött så måste jag hushålla med min tid, och tillåta mig att ha roligt. Jag måste bli snällare mot mig själv, krama om mig själv och säga att jag duger.
Nu slår jag mest på mig själv, några käftsmällar om dagen hör till , och några örfilar.

Från och med idag ska jag vara snällare mot mig själv.

Inga kommentarer: