fredag 14 november 2008

Bloggar om jul

Härligt med bloggar om jul, jag blir sugen på lussekattor, pepparkakor, glögg och allt möjligt som tillhör julen. Just nu är det mest spännande och njutningsfullt med julförberedelser, att gå i affärer och kolla på alla glimmande. gnistrande tomtar, dukar, änglar, julgranshängen och fantisera om hur fint de ska passa hemma.

Jag fantiserar om hur jag står i köket och bakar och gör julgodis som besatt, det doftar jul och känns varmt och hemtrevligt med tända ljus överallt och julmusik på lagom nivå. Allt är så harmoniskt, lugnt och softat som en reklamfilm. Till om med kattorna uppför sig exempariskt och tindrar med ögonen. Med lite träning kan de kanske till och med baka pepparkakor.

När det kommer till verkligheten så blir det oftast så att jag försöker göra allting samtidigt, och massor med olika julgodis på så kort tid som möjligt. Det brukar bli kaos i köket, och inte alls så trivsamt som när Leila bakar och gör julgodis på teve. Hennes kakor och godis får ju mig att drägla, henne skulle man ha som kompis.

Inga kommentarer: