torsdag 27 november 2008

Hemma idag

Nu har jag ont i halsen och är hemma, hängig och trött. Trist när jag bara har fjorton dagar att arbetsträna.

Jag har börjat julpynta till första advent, köpt blommor, mossa och ska plocka fram stakar och annat ur gömmorna. När det gäller julklappar har jag ännu inte köpt något, sonen ska få en dator och jag ska köpa en till mig själv. Detta är min mans jag använder.
I vår släkt ger vi nu endast till barnen, förut skulle man köpa till ungefär tjugo personer och det blev stressigt och ibland hastiga köp.

För min del hade jag ändå fortsatt köpa julklappar till alla om vi varit överens om detta, jag älskar att få presenter. Innehållet har inte någon betydelse egentligen, det är tanken som räknas och känslan av förväntning när jag riven upp pappret.

Ibland ger jag min son pengar på min födelsedag eller Mors Dag och säger att han ska gå och köpa en present till mig.

2 kommentarer:

Gullan sa...

Hej!
Tack för kommentaren i min blogg!

Att man väljer att vara anonym i en blogg är överhuvudtaget ingenting jag tycker man behöver motivera/förklara, jag säger som jag brukar: Det är DIN blogg, och i DIN blogg gör och skriver du PRECIS som DU vill!!
Så gör jag, och om nån har problem med det så är det ju inte blogginnehavarens huvudvärk, vi tvingar ju ingen att läsa våra bloggar, eller hur ;)

Ha det jättegott och krya på dig från det halsonda!

Kram
/ Miss B

Bloggullet sa...

Snälla, tack. Jag håller med dig om att det är min blogg och jag gör som jag vill, eller hur?
Ha det bra
Kram från fröken Ångest, just nu åtminstone